معاون وزیر نیرو با حضور در آستارا:

وزارت نیرو از احداث و تکمیل سدهای لاستیکی در گیلان حمایت می‌کند

تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: وزارت نیرو از احداث و تکمیل سدهای لاستیکی در گیلان حمایت می‌کند و در صورت انجام منظم وظایف پیمانکار در خصوص تامین اعتبار این پروژه‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در سفر یک روزه از زیرساخت ها و تجهیزات آب شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کرد.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در این سفر با اشاره به اهداف سفرش به شهرستان آستارا گفت: هدف اصلی این سفر بررسی وضعیت آب آستارا و روستاهای این شهرستان است و در این سفر از تصفیه‌خانه و سد لاستیکی این شهرستان بازدید به عمل آمد و در خصوص برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت مطالعاتی حوزه آب آن بحث شد.

تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش نماینده آستارا در مجلس، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای تصفیه خانه آب این شهرستان دریافت شده است که بخشی از آن تامین شده و در خصوص سد لاستیکی ملاهادی نیز بخشی از اعتبارات آن داده شده و در صدد پیشبرد فیزیکی این پروژه هستیم.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به نیاز شهرستان مرزی بندر آستارا به برنامه بلند مدت در حوزه آب گفت: طراحی یک خط از برنامه بلند مدت آب شهرستان آستارا آغاز شده و در صدد اتصال این خط به ماده ۵۶ در تلاش هستیم تا نگرانی‌های مردم این شهرستان در حوزه آب در آینده مرتفع شود.

وی با اشاره از استقبال دولت از سدهای لاستیکی تأکید کرد: دولت همواره از احداث سدهای لاستیکی برای تامین آب شهرستان‌ها حمایت می‌کند و در شهرستان آستارا نیز تمام تلاش خود را برای تکمیل و تخصیص اعتبار باقی مانده سد لاستیکی ملاهادی انجام می دهیم.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: وزارت نیرو از احداث و تکمیل سدهای لاستیکی در گیلان حمایت می‌کند و در صورت انجام منظم وظایف پیمانکار در خصوص تامین اعتبار این پروژه‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا به ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۲۳ هزار مشترک آب در شهر و حدود ۹ هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.

Share