در ستاد یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی عنوان شد

میرزا کوچک جنگلی به دنبال اتحاد امت اسلامی بود | نهضت جنگل به توان مردمی و ملی اتکا داشت

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک جنگلی برای اقامه حکومت اسلامی در سایه احکام اسلام بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد برگزاری یادواره میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با اشاره به ویژگی های بارز نهضت جنگل اظهار کرد: رهبری نهضت جنگل به عهده یک روحانی بود.
وی ادامه داد: در طول تاریخ هرگاه پرچم نهضت ها مانند نهضت امام خمینی(ره) به دست روحانیون بوده، به موفقیت رسیدند بنابراین دشمن روحانیون را هدف قرار داده است.
رئیس ستاد یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک فردی با تقوا و متدین بود، تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی به مسائل دینی متعهد بود و نسبت به حلال و حرام دقت نظر داشت.
آیت الله فلاحتی، نهضت جنگل را برای اقامه حکومت اسلامی در سایه احکام اسلام دانست و بیان کرد: میرزا کوجک جنگلی درصدد ایجاد حکومت ملی گرایانه نبود بلکه به دنبال اتحاد امت اسلامی بود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نهضت جنگل وابسته به هیچ قدرت خارجی نبود، خاطرنشان کرد: قیام میرزا کوچک جنگلی متکی به توان مردمی و ملی بود.
وی به نهضت امام خمینی(ره) برای اقامه قانون خدا اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی بدون اتکا به قدرت های خارجی تحقق پیدا کرد ضمن اینکه امروز شیعیان در مناطق مختلف دنیا مانند لبنان و عراق خود را مطیع اوامر مقام معظم رهبری می دانند.

شناسایی ۴۰۰ طلبه و روحانی ایثارگر در گیلان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور از برگزاری یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه استان در ۱۱ آذرماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) رشت خبر داد و گفت: تعداد ۱۵۲ سند روحانیون و طلبه های شهید استان شناسایی شده است.
حجت الاسلام غلامحسن تسخیری به شناسایی ۴۰۰ نفر رزمنده و ایثارگر روحانی و طلبه گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۷۱ نفر از روحانیون مذکور در استان مستقر هستند و ۱۲۶ نفر نیز در خارج از گیلان اقامت دارند.
وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق گیلان در رودسر، بیان کرد: ۲۵ دی ماه سال جاری یادواره شهدای روحانی و طلبه غرب استان در تالش برگزار می شود.

انقلاب اسلامی مدیون جانفشانی روحانیون است

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون شهدای روحانی است، اظهار کرد: زندگی بیشتر رزمندگان طلبه و روحانی شهید در دوران دفاع مقدس مغفول واقع شده است.

برگزاری کنگره ملی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در گیلان

عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در جلسه مذکور از برگزاری کنگره ملی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی ۲ سال آینده در استان خبر داد و گفت: می طلبد از اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی اندیشیده شود.

Share