جعفرزاده ایمن آبادی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان عنوان کرد

موافقت صالحی با تأسیس ۶ مرکز علوم و فنون هسته‌ای در گیلان

جعفرزاده ایمن آبادی در بخش دیگری از اظهارات خود به بازدید خود از سازمان انرژی اتمی و مذاکرات صورت گرفته با دکتر صالحی اشاره کرد و گفت: موافقت ضمنی با تأسیس و ایجاد ۶ مرکز علوم و فنون هسته‌ای در استان گیلان اخذ شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با بیان اینکه تعداد سدهای لاستیکی گیلان از ۵ سال گذشته تاکنون تغییری نکرده است، یادآور شد: در آن زمان احداث ۱۱ سد لاستیکی پیش بینی شد که ۴ سد تکمیل شده بود و طی این سالها نیز تنها یک سد در دولت به اتمام رسیده است، بنابرین عملکرد صورت گرفته در این حوزه و گزارش ارائه شده قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به معضل پسماند استانهای شمالی به خصوص گیلان اظهار کرد: برای مدیریت یکپارچه امور و اثرگذاری بهتر اقدامات بهتر است شرکت مادرتخصصی در زمینه پسماند تشکیل شود زیرا در شرایط فعلی اعتبارات به شهرداریها پرداخت می‌شود و هیچگونه نظارتی نیز در این زمینه وجود ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی در بخش دیگری از اظهارات خود به بازدید خود از سازمان انرژی اتمی و مذاکرات صورت گرفته با دکتر صالحی اشاره کرد و گفت: موافقت ضمنی با تأسیس و ایجاد ۶ مرکز علوم و فنون هسته‌ای در استان گیلان اخذ شده است.

وی بر ضرورت پیگیری لازم توسط دولت برای تأسیس این مراکز در استان تاکید کرد و گفت: تقاضا دارم که تأسیس این مراکز باتوجه به اهمیت بالای آن به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار ستاد قرار بگیرد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی این مراکز را شامل پژوهشکده فناوریهای نوین هسته‌ای (آب و محیط زیست)، پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای، پژوهشکده کاربرد پرتوهای رادیواکتیو، پژوهشکده فوتونیک و فناوریهای کوانتومی، پژوهشکده کابرد پلاسما و گداخت هسته‌ای و تاسیسات شتاب دهنده پرتودهی نام برد و گفت: با ایجاد و تأسیس این ۶ مرکز علوم و فنون هسته‌ای مردم استان گیلان نیز از انرژی صلح آمیز اتمی بهره‌مند خواهند شد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود به پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استقرار دبیرخانه آن در گیلان (رشت) اشاره کرد و گفت: اگرچه دبیرخانه از ۵ آبان فعال شده است اما در این خصوص هنوز هیچگونه اقدامی در ایران صورت نگرفته و کدهای گمرکی ایران با سایر کشورهای عضو یکسان نیست، در چنین شرایطی چگونه می‌خواهیم موفق شویم؟!

به گزارش دیارمیرزا، جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تبصره ۱۱ واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اظهار کرد: این تبصره در بودجه سالهای گذشته قرار گرفته اما تاکنون هیچ اتفاقی در استان گیلان رخ نداده و پروژه‌ای واگذار نشده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی احیای رودخانه‌های رشت را دیگر اولویت استان دانست و با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در اینباره خواستار تشکیل جلسه مشترک شورا و شهرداری رشت با دکتر نوبخت شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در بخش پایانی اظهارات خود به اصرار دولت برای اجرای انتقال آب دریای کاسپین به سمنان اشاره کرد و گفت: همه جای ایران سرای من است اما هیچ کارشناسی طرح انتقال آب را تائید نکرده و آقای اردکانیان وزیر نیرو نیز در یک نامه ۴ صفحه‌ای مخالفت خود را اعلام داشته است. ما نمی‌گوییم که صاحب این دریا هستیم و همه آبها برای ما شمالی‌ها است و تعصب خشک هم نداریم اما وقتی هیچ کارشناسی چنین طرحی را تائید نمی‌کند، آقای روحانی چرا بر روی اجرای یک کار غلط و غیرکارشناسی اصرار بیخودی دارد؟

Share