با حضور مسئولان برگزار شد

معرفی فرمانده جدید سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه | سپاه هم به‌عنوان سرباز مردم در کنار مسؤولان است

در مراسمی از زحمات سرهنگ حسن حبیبی قدردانی و محمد نیک فطرت به‌عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی توشه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه در مسجد جامع این شهرستان با بیان اینکه شهید حسین فهمیده به‌خوبی ایثار را در جامعه معنا کردند، اظهار کرد: باید فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه بازگو کرده و برای جوانان بیان کنیم که برای حفظ نظام چه فداکاری‌هایی انجام‌شده و شهید حسین فهمیده به‌خوبی ایثار را در جامعه معنا کرد.

فضای مجازی سلاح دشمن برای نفوذ فرهنگی به کشور

وی انقلاب را یک پدیده اجتماعی در جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تمام انقلاب‌های دنیا باید از سه مرحله شکل‌گیری، مستقر در کشور و استمرار عبور کند زیرا اگر استمرار نداشته باشد نمی‌تواند به هدف خود برسد که انقلاب اسلامی از این سه مرحله برخوردار بوده است.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه استکبار سعی دارد در مرحله استمرار انقلاب به آموزش‌وپرورش نفوذ کند، تصریح کرد: امروز دشمن برای نفوذ به‌نظام و انقلاب اسلامی بر روی آموزش‌ و پرورش برنامه ویژه‌ای از جمله شبهه افکنی در مسائل دینی دارد تا جوانان را به‌ نظام بدبین کند که با بصیرت جوانان تاکنون با شکست مواجه شده است.

توشه با اشاره به برنامه‌های دشمن برای آموزش‌ و پرورش بیان کرد: استکبار با ارائه سند ۲۰۳۰ به کشور در تلاش است تا دانش آموزان به‌عنوان سرمایه‌های نظام را به انحراف کشانده و باعث نابودی نظام شوند و بهترین جا برای اجرایی شدن راهبردهای نظام مکان‌های علمی و آموزشی است.

وی با درخواست از خانواده‌ها برای توجه به مسائل دینی فرزندان خود افزود: دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی دارد جوانان ما را به‌نظام و اسلام بدبین کرده و حجاب را در جامعه از بین ببرد ولی اگر خانواده‌ها به مسائل دینی و اعتقادی فرزندان خود توجه کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان با اشاره به سلاح‌های دشمن برای نفوذ فرهنگی به کشور گفت: فضای مجازی بدون آموزش خاصی در اختیار کودکان و نوجوانان ما قرار گرفته و این عنصر مهم‌ترین و بهترین سلاح استکبار برای نفوذ فرهنگی به کشور است به همین دلیل باید مسؤولان به این امر توجه جدی کنند.

توشه مردم آستانه‌اشرفیه مردمی وفادار به‌نظام معرفی کرد و گفت: باید مسؤولان از ظرفیت مردم این شهرستان در پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرده و از هیچ‌ تلاشی برای ارائه بهترین خدمات به این مردم دریغ نکنند و سپاه هم به‌عنوان سرباز مردم در کنار مسؤولان است.

سپاه بازوی محکم انقلاب است

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در پیشرفت جامعه اظهار کرد: در پدافند غیرعامل باید از نیروهای دانشگاهی، علمی و افراد با ظرفیت بالا استفاده کنیم زیرا کشور در معرض خطرات طبیعی بسیار زیادی قرار دارد و باید با انجام اقدامات مختلف این خطرات را کاهش داد.

رحیم حیدری گلرودباری با تأکید بر نقش افزایش مهارت و دانش در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کشور گفت: امسال ۲۵ استان کشور دچار سیل شده و به مردم صدمات بسیار زیادی وارد شد که در این مواقع نقش نیروهای امدادی و پدافند غیرعامل بسیار مهم است.

وی سپاه را بازوی محکم انقلاب دانست و بیان کرد: سپاه در همه عرصه‌ها خود را جزئی از مردم و دولت دانسته و در انتخابات نقش بسیار مهمی را در حضور حداکثری مردم دارد و در شرایط سخت اقتصادی به کشور بسیار کمک کرده است که این امر نشان‌دهنده نقش بسیار مهم سپاه در جامعه است.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با قدردانی از زحمات فرماندهی سابق سپاه ناحیه آستانه گفت: فرماندهی سپاه ناحیه این شهرستان در طول این مدت در همه مشکلات در کنار مسؤولان شهرستان بوده و در بحث محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی در آستانه‌اشرفیه انجام شد.

 هیچ کاری بدون وحدت و همدلی انجام نمی‌شود

فرمانده سابق سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه در این مراسم با بیان اینکه مردم آستانه‌اشرفیه مردمی بسیار متدین و وفادار به‌نظام هستند، اظهار کرد: مردم این شهرستان در طول تاریخ انقلاب اسلامی تا پای جان از آرمان‌های امام راحل (ره) دفاع کرده و در طول دوره فرماندهی من در این شهرستان بسیار به من و سپاه پاسداران لطف داشتند.

سرهنگ حسن حبیبی با اشاره به نقش مردم در ایجاد آرامش جامعه گفت: مردم نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش در جامعه دارند که در طول این مدت مردم این شهرستان نهایت همکاری را با سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه داشته و کوچک‌ترین مشکلی در این مدت وجود نداشته است.

وی با اذعان به اینکه هیچ کاری بدون وحدت و همدلی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: برای رضایت مردم و انجام کارهای عمرانی باید تمام نهادها و ادارات دارای یک وحدت و همدلی بوده و در راستای رضایت مردم حرکت کنند که خوشبختانه در آستانه‌اشرفیه این نگاه در بین روسای ادارات وجود داشته است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه یکی از نقش‌های نقش مهم سپاه را رفع محرومیت‌زدایی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه کشور تأکید بسیار ویژه‌ای به کمک به مردم و افراد نیازمند داشتند که با توجه به این فرمایشات سپاه در رفع محرومیت‌زدایی بسیار خوب عمل کرده است.

حبیبی با تأکید بر عدم دخالت سپاه پاسداران در انتخابات بیان کرد: سپاه با انجام برنامه‌های مختلف به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات است زیرا سپاه با همه گروه‌های نظام در ارتباط بوده و هیچ دخالتی در انتخابات مختلف نمی‌کند زیرا خود را جزئی از مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران خود را از دولت جدا نمی‌داند، گفت: کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا در شرایط سخت اقتصادی به سر برده و در این شرایط سپاه خود را از دولت جدا ندانسته و در همه شرایط در کنار مردم و دولت است زیرا باید همه برای پیشرفت کارهای عمرانی در کشور کمک کنند.

 در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ حسن حبیبی قدردانی و محمد نیک فطرت به‌عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه معرفی شد.

حبیبی نیز به‌عنوان مسؤول جدید بسیج فرهنگیان استان گیلان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

Share