امام‌ جمعه رودسر: نمی‌دانم فلسفه وجودی ستاد بحران کشور کجا باید تعبیر شود

مردم سیل زده بازدیدکننده نمی‌خواهند | مدیریت بحران استان گیلان ضعیف است

امام‌جمعه رودسر گفت: آقای استاندار، انقلاب به ما نیاموخته که با نشستن در اتاق و فرمان دادن مشکلات را حل کنیم، در زمان جنگ رهبرمان و فرماندهان لشکر با در دست داشتن اسلحه در خط مقدم بودند و رزمندگان پشت سرشان می‌رفتند و در اتاق دربسته و زیر کولرهای گازی، جنگ اداره نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی در آئین خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته رودسر با اشاره به بارش‌های فصلی پائیز و زمستان اظهار کرد: استان گیلان باران‌خیز بوده و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و حل مشکلات آن ضروری است.

وی بارش باران را رحمت الهی خواند و افزود: مسؤولین با مدیریت صحیح تلاش کنند تا براثر بارش باران و جاری شدن سیل به املاک و ارزاق مردم آسیبی وارد نشود.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر و ایجاد خسارت در سطح گیلان و شهرستان رودسر گفت: به خاطر آب‌گرفتگی یک نقطه، مردم از شلمان تا رودسر در ترافیک ماندند و حق مردم این نیست.

وی با انتقاد از ضعیف بودن مدیریت بحران استان گیلان تصریح کرد: بارش‌های شدید باز در راه است و مسؤولین باید مدیریت کنند که باز مردم آسیب نبینند، نمی‌دانم فلسفه وجودی ستاد بحران کشور کجا باید تعبیر شود وقتی جمعی عضو ستادی می‌شوند باید مناطق آسیب‌پذیر را شناسایی و از قبل نقاط آسیب‌پذیر را واکسنیه کنند.

روحانی با بیان اینکه در زمان استاندار پیشین با بازدید از مناطق آسیب‌دیده شهرستان رودسر دستوراتی داده شد، خاطرنشان کرد: تاکنون گامی برای اجرای دستورات صادرشده برداشته نشده و طبیعی است با آغاز بارش‌ها همان آسیب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها در سراسر منطقه مشاهده خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح زیرساخت‌ها برای مانع‌شدن ازآب‌گرفتگی‌ها و وارد شدن خسارات افزود: آقای استاندار، انقلاب به ما نیاموخته که با نشستن در اتاق و فرمان دادن مشکلات را حل کنیم، در زمان جنگ رهبرمان و فرماندهان لشکر با در دست داشتن اسلحه در خط مقدم بودند و رزمندگان پشت سرشان می‌رفتند و در اتاق دربسته و زیر کولرهای گازی، جنگ اداره نشده است.

خطیب جمعه رودسر خطاب به رئیس ستاد بحران استان گیلان گفت: مردم بازدیدکننده نمی‌خواهند و خواست مردم از مسؤولین، مدیریت کردن است نه بازدید و تهیه خبر که این مسئله دردی را از مردم حل نمی‌کند.

وی با انتقاد از محقق نشدن وعده‌های مسؤولین برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی تصریح کرد: هر وقت حادثه‌ای رخ می‌دهد وعده‌هایی هم داده می‌شود اما به حقیقت پیوستن این وعده‌ها را مردم با چشم خودشان می‌بینند، مسؤولین اگر می‌خواهند جبران خسارت کنند حداقل سرعت را در کار ببخشند و منت هم بر سر مردم نگذارند.

روحانی با قدردانی از زحمات نیروهای امدادی، خدماتی و امنیتی در جریان آب‌گرفتگی‌های اخیر افزود: مدیران دستگاه‌ها و ادارات در میدان حضور داشتند و بعضاً کاری از دستشان برنمی‌آمد و این نشانه ضعف مدیریت کلان کشور است که نباید پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب این‌گونه مدیریت شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی گفت: حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که برای دفاع از مرزهای کشور زیر تانک دشمن رفت و شهید و کم نیستند این سرو قامتان دلیر در کشور که جوانان و نوجوانان برای رسیدن به سعادت از آنان الگوپذیر داشته باشند.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به اینکه تکیه امام راحل به جوانان در دوران دفاع مقدس موجب شد تا پیروز میدان باشیم، بیان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب تکیه مسؤولین به جوانان متعهد و انقلابی می‌تواند کشور را از اوضاع به‌هم‌ریخته اقتصادی رها کند.

روحانی با گرامیداشت هفته وقف، آن را صدقه جاریه خواند که تا روزی که روزگار باشد ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: متصدیان وقف جوری از نیت واقف مراقبت و مواظبت کنند که مردم به‌سوی وقف تشویق شوند.

وی با اشاره به دستگیری مدیر کانال آمد نیوز توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: کشور فرانسه درواقع اردوگاهی برای ضدانقلابیونی که دستشان به خون مردم آلوده است، شده و از آنان حفاظت می‌کند.

خطیب جمعه رودسر خطاب به مسؤولین کشوری که برای حل مشکلات کشوری دل امید به خارج از مرزها دوخته‌اند، تصریح کرد: فرانسه خودش را دلال مذاکره ایران و آمریکا نشان می‌دهد، به کسی که ضدانقلاب را در دل خود محافظت می‌کند چگونه می‌توان اعتماد کرد، چرا مسؤولین از تریبون‌های رسمی کشور با کلیدواژه تعامل، به سیاست‌بازی‌های دشمنان نظام و ملت ایران رسمیت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نه‌تنها فرانسه بلکه اربابش آمریکا نیز قابل‌اعتماد نیست، افزود: آقایانی که شروع‌کننده برجام بودند وعده‌هایی که برای کاهش تعهدات برجامی در گام چهارم داده شد را محقق کنید، امروز با کلمه تعامل، با منافع مردم، انقلاب و خون شهیدان بازی نکنید که ملت در جای خود پاسخش را خواهد داد.

Share