امام جمعه رودسر: آقایان مسؤول معطلی تا کی، برجام را آتش بزنید!

مردم باید یک مجلس ۱۰۰ درصد انقلابی انتخاب کنند | امیدواریم اتحاد جماهیر اسلامی در دنیا شکل بگیرد

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه ملت ایران هرگز با آمریکا مذاکره و سازش نخواهد کرد، گفت: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ‌ومیش است هرچند عده‌ای در داخل برای برقراری ارتباط با آمریکا تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه شهرستان رودسر با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: بنا بر نظر اهل سنت و بعضی از علمای اهل شیعه ۱۲ ربیع‌الاول روز میلاد پیامبر اسلام است اما قاطبه علمای شیعه به ۱۷ ربیع‌الاول نظر دارند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت، یکپارچگی و انسجام بین امت اسلامی در همه فصول سال برای ایجاد ناامیدی در دشمن افزود: تلاش نظام سلطه و استکبار، شکستن وحدت بین امت اسلامی و ایجاد تفرقه با فتنه‌انگیزی است.

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه امروز شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی تلاش می‌کنند تا با تحریک شیعه و سنی بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند، تصریح کرد: مصداق بارز وحدت و همدلی امت اسلامی را می‌توان در نظام جمهوری اسلامی به عینه دید که چگونه برادران شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقتی بحث وحدت می‌شود ذهن‌ها بلافاصله به سمت جامعه شیعه و سنی کشیده می‌شود، افزود: متأسفانه در جامعه امروز گاهی اوقات نیروهای انقلابی و اسلامی با سلایق مختلف برای پاره‌ای اختلافات، وحدت خود را می‌شکنند و به جان هم می‌افتند و این‌یک فاجعه برای جامعه اسلامی است.

روحانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز در اسفندماه امسال گفت: همان‌طور که رهبر معظم فرمودند دشمن برای سال ۹۸ که سال انتخابات سرنوشت‌ساز است برنامه دارد، مردم انقلابی ما به‌رغم همه سلایق باید وحدت و همدلی خود را حفظ کنند و اجازه ندهند تا دشمن به نقشه‌های شوم خود برسد.

وی با بیان اینکه تکلیف مجلس آینده را مردم روشن می‌کنند، افزود: مردم باید یک مجلس ۱۰۰ درصد انقلابی و ولایی که در مسیر راه شهدا باشند تأسیس کنند چراکه رأی به دست ملت است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان درباره مذاکره با آمریکا و مسئله برجام گفت: ملت ایران یک مدت منتظر خود برجام بودند و امروز پس از ۱۹ ماه از گام‌های اول تا چهارم طی شد تا به قول برخی مسؤولان مشکلات مردم حل شود اما اتفاقی نیفتاد.

خطیب جمعه رودسر با قدردانی از رئیس‌جمهور و تیم سازمان اتمی کشور با تزریق گاز به دستگاه‌های اتمی در گام دوم برجام وحشتی در دل دشمنان انداختند، تصریح کرد: باوجود برداشتن چهار گام و بیشتر شدن فشار تحریم‌ها بر ملت ایران، اروپایی‌ها تکانی به خود ندادند حتی از واردات دارو جلوگیری کردند؛ آقایان مسؤول معطلی تا کی، برجام را آتش بزنید و این‌قدر دل به اروپایی‌ها ندهید.

وی با بیان اینکه هشت ماه از شعار سال که رونق تولید بود گذشت اما اتفاق خاصی را شاهد نبودیم، افزود: اگر امید مسؤولان کشور به ملت و جوانان انقلابی باشد و از ظرفیت‌های داخلی به‌خوبی استفاده کنند چرخه‌های اقتصادی کشور به گردش درمی‌آید و جوانان ما بیکار نخواهند بود.

روحانی خطاب به مسئولان کشور که در دولتی که اسمش تدبیر و امید است باید تدبیری کنند و امیدی برای مردم ایجاد کنند، گفت: بعضی از محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌کنیم چرا از خارج وارد می‌شود و رغبت تولید از تولیدکنندگان ما گرفته می‌شود درحالی‌که باید طبق شعار سال باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز با آمریکا مذاکره و سازش نخواهد کرد، افزود: رابطه ما با آمریکا طبق فرموده امام (ره) رابطه گرگ‌ومیش است هرچند عده‌ای در داخل برای برقراری ارتباط با آمریکا تلاش می‌کنند اما تا زمانی که خوی درندگی در آمریکا باشد شعار مرگ بر آمریکا از زبان ملت ایران حذف نمی‌شود.

روحانی با بیان اینکه استکبار می‌خواهد تا ارباب دنیا باشد، گفت: ملت ایران هرگز تن به ذلت نمی‌دهد و در مقابل ظالم و ستمگر می‌ایستد و هرروز بر عزت خود می‌افزاید و امروز این ایستادگی و مقاومت ملت ایران موجب شکل‌گیری بیداری اسلامی در جهان شده امیدواریم که هر چه زودتر اتحاد جماهیر اسلامی در دنیا شکل گیرد.

Share