خطیب جمعه آستارا

مذاکره، دادن تنفس مصنوعی به آمریکای رو به افول است

امام جمعه آستارا با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش تحت عنوان کرد: علی‌رغم فشارهای ۴۰ سال اخیر کشور، ما در بسیاری از موارد آمریکا را به گوشه رینگ بردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به بودن در آستانه هفته وحدت و الزامات امام حسن عسگری (ع) به شیعیان گفت: امام حسن عسگری(ع) به پیروانش سفارش به داشتن ویژگی هایی را دارند و مومنان باید آن را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ نیا دین داری، پرهیزگاری و تقوا را یک سفارش مهم امام حسن عسگری(ع) دانست و گفت: انسان در مقابل نفس خود باید بخیل و پرهیزگار باشد و مومن باید در مقابل هوای نفس ایستاده و آن را مدیریت کند.

حافظ‌نیا تلاش در راه خدا را یکی دیگر از سفارش‌های امام حسن عسگری(ع) دانست و بیان کرد: تلاش و جهاد بسیجیان در بحث محرومیت زدایی و ویزیت رایگان پزشکان بسیجی برای محرومین مصداق بارز تلاش در راه خدا بوده و از الزامات شیعه بودن است.

وی راستگویی را از دیگر صفات شیعه بودن و عاشق اهل بیت بودن دانست و عنوان کرد: مومن حتی به شوخی نیز دروغ نمی‌گوید، عده ای به خاطر منفعتی کوچک دروغ های بزرگ می گویند و راستگویی یکی از موارد مورد تاکید امام حسن عسگری (ع) به شیعیان است.

خطیب جمعه آستارا الزام دیگر شیعه بودن را امانت داری دانست و تصریح کرد: مومن باید امانتدار و رازدار مردم باشد و حفظ راز و امانتداری اسرار اشخاص جذب صفات بارز مومن شیعه است.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک میلاد نبی اکرم اسلام (ص) و هفته وحدت گفت: علت نامگذاری هفته وحدت اختلاف نظر دذر سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)در میان علمای شیعه و سنی است، اگر دوراندیشی حکیمانه امام (ره) نبود این اختلاف نظر یک تهدید برای جامعه اسلامی شد و امام (ره) این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

 حافظ نیا با اشاره به تلاش دشمن برای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی گفت: شیعه و سنی برادر یکدیگرند، امروز در عراق یکی از اهداف دشمن دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای است و توطئه دشمن باید توسط همه شناسایی شده و به آنها اجازه بهره برداری از این قضایا را ندهند.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت مذاهب در کشور نیاز داریم و شیعه و سنی با اتحاد در همه زمینه‌ها دشمن را مایوس خواهند کرد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: یکی از مسائل بسیار مهم مورد تأکید حضرت آقا شناساندن چهره واقعی آمریکا برای دانش‌آموزان است.

حافظ نیا با انتقاد از سر دادن زمزمه‌های مذاکره با آمریکا از سوی برخی در شرایط فعلی بیان کرد: مذاکره، دادن تنفس مصنوعی به آمریکای رو به افول است و امکان مذاکره با آمریکا وجود نداشته و هیچ معنایی ندارد.

وی سیاست‌های آمریکا را تغییرپذیر ندانست و تصریح کرد: آمریکا سال ۹۸ به فرموده آقا همان آمریکایی سال ۵۸ است، البته ضعیف‌تر! گرگ همیشه خوی وحشی گری داشته و همواره منتظر حمله می ماند، دل بستن به آمریکا یک خیال باطل است، اصلا آمریکا مگر اهل منطق است؟

امام جمعه آستارا با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش تحت عنوان کرد: علی‌رغم فشارهای ۴۰ سال اخیر کشور، ما در بسیاری از موارد آمریکا را به گوشه رینگ بردیم، ما با قدرت در مقابل آنها ایستادیم و ابهت پوشالی آمریکا را زیر سوال برده ایم.

وی اضافه کرد: امروز رژیم نامشروع صهیونیستی در حال فروپاشی و نابودی است و ایران زمینه‌های آن را در دنیا فراهم کرده بطوریکه نابودی دشمنان اسلام نزدیک است.

برپایی نمایشگاه کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا بمناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و تکریم مقام کتابدار در نماز جمعه این هفته شهرستان از دیگر برنامه ها بود.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share