نماینده ولی فقیه گیلان در دیدار با مداحان نوجوان گیلانی:

مداحان با اشک، آه و ناله، راه حسین(ع) را زنده نگه دارند | مطالعه موجب پاسخگویی به شبهات می‌شود

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مداحان نوگل حسینی(ع) شهرستان رشت قیام امام حسین(ع) را سبب زنده شدن دین دانست و یادآور شد: مداحان با اشک، آه و ناله باید راه امام حسین(ع) را زنده نگه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مداحان نوگل حسینی(ع) شهرستان رشت اظهار کرد: مداحان نوگل حسینی(ع)، نوجوانان و جوانانی هستند که در مسیر خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار دارند و در این مسیر هیچ لکه سیاهی نیست.

وی، مداحی اهل بیت توسط نوجوانان و جوانان را ارزش عنوان کرد و افزود: داشتن زندگی با هدف باید نخستین کار نوجوانان و جوانان مداح باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زندگی با اراده داشتن از دوران نوجوانی و جوانی مهم است، تصریح کرد: بعضی انسان ها که از مسیر خوبی ها دور می شوند به دلیل نداشتن اراده است.

وی، بهترین دوران شکل گیری شخصیت انسان را دوره دبیرستان دانست و بیان کرد: انسان در دوره دبیرستان دوستان خود را پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به نوگل های مداح حسینی(ع)، گفت: همیشه سعی کنید با اراده خود تصمیم بگیرید، مسیر انسان های خوب را دنبال کنید و تسلیم اراده دیگران نباشید.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر مطالعه بسیار توسط مداحان، خاطرنشان کرد: مطالعه انسان را پخته می کند و موجب پاسخگویی به شبهات می شود.

وی، قیام امام حسین(ع) را سبب زنده شدن دین دانست و یادآور شد: مداحان با اشک، آه و ناله باید راه امام حسین(ع) را زنده نگه دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رابطه مداحان با قرآن حائز اهمیت است، اظهار کرد: حداقل روزانه یک آیه از قرآن را تلاوت کنید.

آیت الله فلاحتی، خواستار رابطه مداحان با روایات اهل بیت(ع) شد و افزود: یک مداح باید با زبان عربی رابطه خوبی داشته باشد و این امر در خواندن صحیح عبارت ها اثرگذار است.

وی با بیان اینکه رابطه مداحان با علما حائز اهمیت است، تصریح کرد: بازدید از حوزه های علمیه و علمای دینی باید در برنامه کاری مداحان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، رعایت ادب توسط مداحان را مهم ذکر کرد و گفت: امری که انسان را بزرگ می کند ادب است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر حضور مداحان در مساجد، بیان کرد: مداحان باید با امامان جماعت مساجد ارتباط داشته باشند.

وی بر اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و یادآور شد: نماز اول وقت از اموری است که موجب رشد انسان می شود.

برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداح برای نوجوانان و جوانان گیلان

رئیس کانون بسیج مداحان گیلان نیز در دیدار مذکور به برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداحان ارزشی و انقلابی در رشت اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی در راستای گام برداشتن مداحان در مسیر ارزش ها و شهدا برگزار می شود.

مصطفی منزوی از برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداحان اهل بیت(ع) در شهرستان های مختلف گیلان خبر داد و افزود: یکی از اهداف برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداحان، دوری از شبهات است.

Share