وزیر راه و شهرسازی خبر داد

قیمت تمام شده هر واحد مسکونی در طرح اقدام ملی اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در غیر از کلانشهرها قیمت تمام شده مسکن در طرح اقدام ملی متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است گفت: در کلانشهرها این رقم حداکثر ۳.۵ میلیون تومان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌‌آهن‌ها در جمع خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: سامانه برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی به صورت آزمایشی در کرمان اجرا شد و ثبت‌نام آزمایشی داشتیم تا سامانه تست شود و مشخص شود چه تمهیداتی برای ورود مردم به سامانه لازم است.

اسلامی افزود: امروز ۱۰ استان برای طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و از روز شنبه سامانه در این ۱۰ استان در دسترس مردم بود تا متوجه شوند چه شرایط و مدارکی برای ثبت‌نام لازم است و مدارک خود را اسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی  ادامه داد: از فردا سامانه در سه استان باز می‌شود و به تدریج جلو می‌رویم تا بدین ترتیب هم سامانه تست شود و هم استان به استان با  توجه به پروژه‌ها اراضی آماده شده و قراردادها را منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین کار ما شناسایی متقاضیان واقعی است گفت: کار بعدی ما ارتباط دادن این متقاضیان واقعی به پروژه‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در برخی شهرها ما کافی است به مردم فقط زمین دهیم و از لحاظ نقشه پشتیبانی کنیم و تسهیلات بدهیم تا خود خانه را بسازند و یا اینکه پروژه‌ها را به شرکت‌ها بدهیم و قراردادها را منعقد کنیم و مردم را به آن قرارداد متصل کنیم تا بتوانند عضو شوند و ثبت‌نام کنند و طبق زمانبندی خانه را تحویل بگیرند.

اسلامی ادامه داد: در مدل سوم کسانی که زمین دارند خصوصا در بافت فرسوده پروانه ساخت رایگان و تسهیلات تا ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرند که تاکنون ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسوده ثبت‌نام کرده و ما آنها را به بانک معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین صندوق پس‌انداز یکم نیز به طرح اقدام ملی مسکن وارد شده است.

اسلامی داد: قیمت ساخت هر متر مسکن در کلانشهرها حداکثر ۳.۵میلیون تومان و در غیر از کلانشهرها ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: البته دهک‌های یک، دو و سه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند و ما زمین رایگان بابت ساخت مسکن ارائه می‌کنیم.

Share