زینب فلک دوست خبرداد:

فراخوان طراحی ورودی‌های شهر رشت | برنامه‌ریزی برای زیباسازی، نورپردازی و فضاسازی شهری

زینب فلک دوست گفت: با دستور و تاکید شهردار رشت برنامه ریزی برای فضاسازی، نورپردازی و زیباسازی شهری با جدیت دنبال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در کمیسیون فرانگی شورای شهر رشت گفت: با دستور و تاکید شهردار رشت برنامه ریزی برای فضاسازی، نورپردازی و زیباسازی شهری با جدیت دنبال می شود.
زینب فلک دوست با اعلام این مطلب گفت: از زمان تصدی دکتر حاج محمدی به سمت شهردار رشت توجه به فضاسازی شهری با استفاده از تکنیکها و روشهای جدید مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا این سازمان اقداماتی را به طور ضربتی و پیگیر اجرایی کرده است.
وی در ادامه افزود: برخی از این برنامه ها مناسبتی هستند که به اعیاد ملی، مذهبی و سوگواریها بر می گردند و برخی ها نیز به طور کلی برنامه ریزی شده و اجرا می گردند.
فلک دوست تاکید کرد: از جمله اقداماتی که در حال پیگیری هستیم طراحی المان میدان امام حسین است که به مرحله اجرا نزدیک شده است. فراخوان طراحی ورودیهای شهر رشت از چهار طرف که اسناد فراخوان تهیه شده و به زودی بارگذاری می شود برای اکران عمومی، جانمایی تصاویر شهدا در دیوار تازه آباد، نورپردازی جدار خارجی صحن گلزار شهدا، طراحی سقاخانه در خیابان لاکانی و محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی، فضای مکث خیابان جانباران، طراحی جداره های تقاطع غیرهمسطح رشت، اجرای جشنواره روز رشت، اجرای المانهای حجمی شب یلدا و برنامه های شب یلدا، فراخوان المانهای نوروزی و…از دیگر موارد در دست اجرای این سازمان است.
وی ادامه داد: برای اولین بار در رشت از لیزر افکتیو استفاده خواهیم کرد تا جلوه ای ویژه به ساختمان ساعت در میدان شهرداری رشت و پیاده راه بدهیم. درحال حاضر این تکنولوژی تنها در تهران و برخی از شهرهای بزرگ انجام شده است.
فلک دوست به اجرای یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت نیز اشاره کرد و گفت: نقشه های اجرایی این کار تهیه شده و پس از تایید بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس سازمان سیما، منظر و فضای سبز رشت اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه به برنامه های مفصل روز رشت اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال تهیه تیزر روز رشت هستیم.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت افزود: با تاکیدات آقای شهردار برای میدان امام حسین در دهه فجر المانی ویژه تهیه و نصب می گرددد.
وی خاطر نشان کرد: در مورد نورپردازی شهر به ویژه ساختمانهای پیاده راه فرهنگی، بلوارها و نورپردازی روی درختان نیز برنامه ریزی شده و در حال کار هستیم.
فلک دوست ادامه داد: برنامه های شب یلدا هم علاوه بر پیاده راه رشت، محله محور اجرایی می شود تا سبب افزایش روحیه و شادابی اجتماعی شهروندان گردد.
وی در پایان با قدردانی از حمایت شهردار رشت در اجرای برنامه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که صورت می گیرد فضای عمومی شهر پرجاذبه و دیدنی تر شود.

Share