مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تشریح برنامه‌های هفته وحدت

شیعه انگلیسی درصدد اختلاف و انشقاق بین برادران شیعه و سنی است

مهدوی گفت: دشمنان هزینه های زیادی را برای ایجاد تفرقه در مناطق شیعه و سنی کرده اند که به لطف خدا دشمنی‌های آنها سبب وحدت بیشتر شد و اختلاف در این منطقه کاملا صفر است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی در این نشست با عنوان این مطلب که می‌توان آغاز هفته وحدت را ولایت حضرت مهدی عنوان کرد و گفت: هفته وحدت زمان مناسبی است که همه بشریت برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کنند.

وی با بیان اینکه مراسم دعا در ۹ ربیع برای ظهور منجی موعود برپا شود، گفت: آمدن مهدی موعود سبب برپایی صلح، امنیت و عدالت خواهد شد.

مهدوی با اشاره به اینکه رمز اجرای برنامه‌های هفته وحدت«یا بقیه الله» است، افزود: تشکیل ستاد ساماندهی شئون مذهبی با حضور دستگاه‌های متولی با محوریت هفته وحدت، فعال شدن مطبوعات، رسانه‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه اجتماعی، برگزاری مراسم‌های شب شعر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد پیش بینی شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان افزود: همچنین ستاد فرقه و مذاهب با فرمانداران سه شهرستان آستارا، رضوانشهر و تالش برگزار خواهد شد و یکی از مصوبات مهم این ستاد حضور استاندار برای پیگیری مشکلات مردم در یکی از سه شهرستانهای مذکور است.

مهدوی با بیان اینکه برنامه‌های مشترک بین براداران اهل سنت و شیعه در سالن اجتماعات پیام نور تالش در ۱۸ آبان برگزار می‌شود، یادآور شد: ویزیت رایگان مردم در سه شهرستان، اجرای برنامه هایی با موضوع هفته وحدت در رسانه ملی،برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارس، بحث و بررسی در مورد وحدت در دانشگاهها، برگزاری یادواره ۱۵۴ شهید اهل سنت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تجلیل از شهدای اهل سنت مدافع حرم در مسجد فارق العظم اسالم، دیدار با خانواده‌های ایثارگران و جانبازان غرب استان، برگزاری گفتمان دانش آموزی با محوریت هفته وحدت و غبارروبی از مزار شهدا در سه شهرستان آستارا، تالش و رضوانشهر از جمله برنامه‌ها است.

وی افزود: دشمنان هزینه های زیادی را برای ایجاد تفرقه در مناطق شیعه و سنی کرده اند که به لطف خدا دشمنی‌های آنها سبب وحدت بیشتر شد و اختلاف در این منطقه کاملا صفر است اما دشمنی وهابیون نفوذی همچنان ادامه دارد.

مهدوی با بیان اینکه از طرف دیگر شیعه انگلیسی فرقه شیرازی با اصرار بر برگزاری دهه مجهول برائت به نوع دیگر همراه نظام صهیونیست درصدد اختلاف و انشقاق بین برادران شیعه و سنی است، افزود: به برکت خون شهدا و درک بالای ملت ایران علی رغم هزینه‌های گزاف رسانه‌ای و تبلیغی این مهره‌های صهیونیستی چه وهابیت اسلام آمریکایی و چه تشیع انگلیسی خروجی قابل اعتنایی دیده نشده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در پایان اظهار داشت: با گذر فتنه‌های داعش و فرقه‌های نام برده شده قوام و دوام وحدت مسلمین در سایه نظام اسلامی را شاهد هستیم و انتظار می رود در گام دوم انقلاب چله تمدن سازی ما با وحدت و انس بیشتر آحاد مردم ایران به ویژه در خطه گیلانیان بهتر از گذشته طی شود.

Share