معاون امور اقتصادی معاون اول رئیس جمهور در رشت:

شهرک‌های صنعتی در کشور توسط افراد غیرحرفه‌ای اداره می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هیچ شهرک صنعتی در کشور وجود ندارد، گفت: شهرک‌های صنعتی در کشور توسط افراد غیرمتخصص و غیر حرفه‌ای اداره می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سعید شیرکوند در نشست با جمعی از فعالان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع تحقیقاتی و نیمه صنعتی فشتام رشت با بیان اینکه امروز کشور به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها حرکت می کند، اظهار کرد: باید دانش فنی، تحقیقات و پژوهش‌هایی که در مراکز رشد صورت می‌گیرد تجاری سازی و تبدیل به محصول شده و وارد بازار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: افرادی در این زمینه فعالیت می کنند که با تولید محصولات جدید شرایط را برای بهره‌وری بیشتر در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی، درآمدزایی و رونق تولید فراهم می کنند.

وی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه توسط دولت، بیان کرد: دولت باید زیرساخت‌های پژوهشی اعم از مکان و امکانات را برای کسایی که وارد این حوزه می‌شوند فراهم کند.

شیرکوند با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهرک صنعتی در کشور وجود ندارد، افزود: شهرک‌های صنعتی در اختیار افرادی غیرحرفه‌ای و غیر متخصص قرار گرفته و سرمایه مملکت در این شهرک‌ها خوابیده و گره از کار کسی باز نمی‌کند. شهرک صنعتی فعال نیز با ظرفیت زیر ۴۰ درصد کار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه از بانک‌ها گله مند هستند، ادامه داد: بخش خصوصی وقتی می‌بیند جایی برایش سود ندارد نباید وارد شود و اگر توان رقابت ندارد باید از میدان خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی مسئول اشتغال و توسعه کشور نیست، گفت: بخش خصوصی اگر سود خود را بدست آورد سبب توسعه کشور می‌شود در شرایط فعلی نیازمند فعالیت بیشتر استارت آپ‌ها، کسب و کارهای جدید و بخش خصوصی هستیم.

شیرکوند با بیان اینکه امروز دانش فنی به مرحله‌ و جایگاهی رسیده است که می‌توان تجاری سازی کرد، تأکید کرد: نگاه ما باید به سمت ایجاد فضاهای جدید کسب و کار باشد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور بگونه ای نیست که بانک، بخش خصوصی را تحت حمایت خود قرار دهد، افزود: در شرایط فعلی کشور توان مالی نداریم و بانک‌ها به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کنند.

Share