عیادت نماینده استاندار از بهمن صالحی

شاعر پرآوازه گیلانی بستری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به نمایندگی از مقام عالی دولت در گیلان، از شاعر پرآوازه گیلانی در یکی از بیمارستان‌های رشت عیادت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به نمایندگی از ارسلان زارع استاندار گیلان، با حضور در یکی از بیمارستان های رشت از بهمن صالحی یکی از شاعران پر آوازه استان عیادت و برای او آرزوی سلامتی کرد.

بهمن صالحی شاعر پرآوازه گیلانی متولد سال ۱۳۱۶ در شهر رشت است و از سال ۱۳۳۳ با حضور در انجمن های ادبی همچون انجمن ادبی دوستداران حافظ به شعر و شاعری روی آورد.

در آغاز سبک اساتید قدیمی را برگزید و به غزلسرایی پرداخت و آثارش را در مطبوعات گیلان و تهران چاپ کرد ولی پس از آشنایی با نیما یوشیج و شناخت مکتب فکری او، به سرودن شعر نو رو آورد و در سال ۱۳۴۵ نخستین مجموعه اشعارش را که در سبک نیمایی بود، منتشر کرد.

بهمن صالحی در شعر «صالح» تخلّص می‌کند و تاکنون بیش از ۱۰ مجموعه از اشعار او همچون مردی از گیلان، کسوف طولانی، باد سرد شمال، بانوی آب، گهواره گی خاک، گزیده ادبیات معاصر، افق سیاه تر و … انتشار یافته است.

Share