آیت‌الله سیدحسن عاملی در جشن هفته وحدت آستارا:

سعودی تمام امکانات خود را به شیعه انگلیسی داده | قدرت سخن پیامبر(ص) از شمشیر بران‌تر است

آیت ‌الله عاملی قدرت سخن پیامبر(ص) را از شمشیر بران‌تر دانست و گفت: هیچ کس در دنیا به اندازه وهابیون به نسخ اعتقاد ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن بزرگ هفته وحدت به مناسبت میلاد نبی اکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مسجد جامع لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در این جشن با اشاره به اختلاف افکنی در دین گفت: کسانی که در دین اختلاف به وجود می‌آورند، شرک می‌کنند و همه ما باید حواسمان در مقابل این گونه تفکرها جمع باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به لزوم عبادت جمعی برای مومنان گفت: خداوند حج را برای کامل شدن انسان قرار داد و از غیرت و محبت خود برای انسان پیامبر فرستاد.

عاملی با اشاره به مقام نبی مکرم اسلام (ص) در عرش خداوند گفت: پیامبر اکرم صلی الله از بدو تولد همواره از جایگاه بسیار رفیع و بلند مرتبه‌ای در میان آفریدگان برخوردار بودند و یادگیری سیره ایشان یک وظیفه برای مومنان است.

وی ادامه داد: چرا خداوند علمی به آن عظمت را به پیامبر اکرم صلی الله اعطا کرد؟ مهمترین علت آن تربیت و هدایت امت به راه متعال است و خداوند همه چیز را از نور پیامبر خلق کرده است.

امام جمعه اردبیل مطالعه سیره پیامبر اکرم صلی الله را باعث جلوگیری از اختلاف بین مذاهب دانست و تصریح کرد: با نگاه به سیره پیامبر(ص) مگر می‌توان اختلافی در مذهب داشت؟

آیت ‌الله عاملی قدرت سخن پیامبر(ص) را از شمشیر بران‌تر دانست و گفت: هیچ کس در دنیا به اندازه وهابیون به نسخ اعتقاد ندارد. سیره پیامبر شنیدن صدای همه افکار است، اُف بر قلمی که آیت‌الله سیستانی را مرتد اعلام می کند، مسلمانا بدانید دشمن کیست، امروز عربستان سعودی تمام امکانات خود را به شیعه انگلیسی می دهد.

قلمی که علیه وحدت به کار گرفته می شود باید شکسته شود

امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن بخش لوندویل در این جشن قرآن را عامل وحدت دانست و گفت اگر تمام مسلمانان به فرمان مقام معظم رهبری گوش بدهند جامعه اسلامی هیچ آسیبی نمی‌بیند.

حجت الاسلام علیرضا بنی پولاد با تبریک هفته وحدت اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار وحدت و حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) منادی وحدت است.

وی احترام به عقاید یکدیگر را عامل وحدت دانست و خاطرنشان کرد: شیطان اولین عامل اختلاف بین مسلمین است.

حجت الاسلام بنی پولاد با اشاره به اینکه جهل و بی سوادی، کم عقلی و قدرت طلبی از عوامل اختلاف می باشند، گفت: آمریکا و اسرائیل از عوامل اختلاف بین مسلمانان هستند.

امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن بخش لوندویل با بیان اینکه ما باید دروازه تفرقه را ببندیم،افزود: قلمی که علیه وحدت به کار گرفته می شود باید شکسته شود.

وی ادامه داد: زبانی که علیه وحدت و همدلی صحبت می کند باید منگنه شود.

حجت الاسلام بنی پولاد با اشاره به اینکه از سرزمین وحی باید شمیم وحدت بیاید نه موشک،خاطرنشان کرد: اگر وحدت باشد کاخ سفید به کاخ سیاه تبدیل می شود.

امام جمعه اهل سنت مسجد بابا حسن بخش لوندویل با بیان اینکه در مدارس باید زنگ وحدت نواخته شود، افزود: در حوزه های علمیه وحدت تدریس و دانشگاه ها در محور وحدت حرکت کنند.

حجت الاسلام بنی پولاد با اشاره به اینکه وحدت بسیار خوبی را در ایران اسلامی و شهرستان مرزی بندر آستارا شاهد هستیم، گفت: خواسته خدا، پیامبر، ائمه دین، مقام معظم رهبری و دلسوزان اسلام از ما وحدت و همدلی است و اگر در این راستا حرکت کنیم نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا و ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share