شهردار رشت: سراوان وطن من است

زباله‌سوز ۲ سال دیگر ساخته می‌شود | چون حقیقت را می‌گویم به من وصله شوآف می‌زنند

حاج محمدی اظهار داشت: چون حقیقت را می‌گویم به من وصله شوآف و بازی می‌زنند. در جلسه و جلوی مردم اشک ریختم زیرا برای کره زمین مرز قائل نیستم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد مدیریت پسماند و ساماندهی سایت سراوان به ریاست فرماندار رشت و با حضور جمعی از مردم منطقه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ناصر حاج محمدی شهردار رشت تامین برق تصفیه خانه سراوان اظهار کرد: شهرداری نمی تواند این کار را بر عهده بگیرید زیرا خیلی از کارهای ریز و درش را بر عهده شهرداری گذاشتند تا جایی‌که این سازمان در حال له شدن است.

وی یادآور شد: کار تخصصی در حوزه شرکت توزیع برق است و باید انها این کار را انجام دهند.

حاج محمدی افزود: اگر شهرداری تامین برق تصفیه‎خانه سراوان را انجام دهد باید اعتبار آن به حساب شهرداری ریخته شود چون برای برق سراوان در بودجه چیزی پیش بینی نشده و اگر بخواهیم از بودجه برای اینکار صرف کنم باید پروسه طولانی را بگذرانیم که زمانبر است در حالی که ما ۶۰ روز دیگر می‌خواهیم تصفیه خانه را به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دو دسته برنامه کوتاه مدت و بلندمدت در زمینه پسماند تدوین شده، اظهار کرد: تصفیه خانه شیرابه سراوان جزو برنامه های فوری است که بنده از ابتدای ورود به شهرداری آن را پیگیری کرده ام و خیلی از کارهای تصفیه خانه انجام شده است.

شهردار رشت از پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی احداث سوله در سایت سراوان خبر داد و گفت: سوله آماده نصب است و خوشبختانه در ساخت آن هیچ گونه مشکلی نیست و کار به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با حضور دکتر نوبخت در زمینه پسماند اظهار کرد: دو خط کارخانه کود آلی لاکان که به علت خرابی و پوسیدگی تعطیل بود را توانستیم راه اندازی کنیم که یک خط شروع به کار کرده و روزانه ۲۵۰ تن زباله دریافت می کند و خط دو نیز در حال تعمیر و راه اندازی است اما متاسفانه اعتبار دو خط سوم و چهار از جدول بودجه حذف شده و امیدوارم با کمک معاون عمرانی استانداری این اعتبار برگردد و بتوانیم این دو خط را خریداری کنیم تا ۱۰۰۰ تن زیاله را بازیافت کنیم.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به اینکه احداث زباله سوز از برنامه‌های آتی شهرداری رشت است، خاطرنشان کرد: ساختمان زباله سوز ۱۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد و تجهیزات آن نیز به ۳۰۰میلیارد تومان پول نیاز دارد و در تلاش هستیم ۲۵ درصد را به شرکت تی‌تی‌اس پرداخت کنیم تا این شرکت دیگر بهانه ای نداشته باشد.

حاج محمدی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده زباله سوز راه اندازی شود.

سلامت مردم در خطر است

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه این جلسه جمعی از مردم سراوان با انتقاد از کم‌کاری‌های صورت گرفته اظهار داشتند: متاسفانه شهردار رشت در جمع مردم می‌‏آید و می گوید که باید از من خواهش شود تا کار انجام دهم. ما از هیچ کس خواهش نمی کنیم بلکه این وظیفه مسئولین است که مشکل سراوان را حل کنند. این مسئله که شهردار عنوان می کند زباله سوز دو سال دیگر ساخته می‌شود هم باید بگوییم که برای شما دو سال گفتن راحت است اما برای ما عمر و زندگی است. سلامت مردم در خطر است. تاکنون از قولی که به مردم سراوان دادند و روز شمار گذاشتند، چندین فرماندار و شهردار عوض شده است و متاسفانه کارها انجام نشده است.

سراوان وطن من است / چون حقیقت را می‌گویم به من وصله شوآف می‌زنند

به گزارش دیارمیرزا، شهردار رشت نیز در پاسخ به صحبت‌ها مردم سراوان گفت: برخی حرفهای من به مذاق برخی خوش نیاید. فوق تخصص محیط زیست و پسماند هستم و در همه جای دنیا برای رفتن به پیش متخصص التماس می‌کنیم در حالی که بنده خودم به سراوان آمدم.

حاج محمدی اظهار داشت: چون حقیقت را می‌گویم به من وصله شوآف و بازی می‌زنند. در جلسه و جلوی مردم اشک ریختم زیرا برای کره زمین مرز قائل نیستم و سراوان وطن من است.

وی ادامه داد: تمام کم‌کاری‌ها را به ۴ ماه اخیر نسبت دادند. از پیمانکار بپرسید از چه زمانی شروع به کار کرده است؟! اگر بگذارند من کار کنم، انجام میدهم اگر نگذارند بال ندارم که پرواز کنم و به سراوان بروم. اگر در دو سال گذشته به این سرعت ۴ ماهه کار را انجام می‌دادند تا کنون تمام شده بود.

گفتنی است در این جلسه بارها شاهد اعتراض متعدد مردم سراوان در اعتراض به سخنان مسئولان بودیم.

Share