معاون پدافند غیرعامل کشور در رشت:

رشت در صورت بروز جنگ شهری باید آماده باشد | گیلان در زمینه سوخت با مشکل مواجه است

معاون پدافند غیرعامل کشور به مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل در استان گیلان اشاره کرد و گفت: شهرستان رشت در صورت بروز جنگ شهری باید تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و آمادگی کافی در این زمینه را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدعلی مطیعی در جلسه پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات استانداری گیلان با تاکید بر اهمیت شبکه برق استان گیلان، اظهار کرد: دو هزار و ۸۰۰ مگابایت برق در گیلان تولید می شود که از این حیث این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون مجری طرح پدافند غیرعامل ایران با اشاره به وابستگی گیلان به انرژی برق و گاز، آن را یکی از تهدیدات عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های عضو شورای پدافند باید پایداری خود را در این زمینه ارزیابی کنند زیرا در حال حاضر ما در تولید و توزیع برق شرکت‌های خصوصی دچار مشکل هستیم.

وی به مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل در استان گیلان اشاره کرد و گفت: شهرستان رشت در صورت بروز جنگ شهری باید تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و آمادگی کافی در این زمینه را داشته باشد.

مطیعی با بیان اینکه داشتن دغدغه درباره تجهیزات و مدیریت در شرایط بحرانی کار ارزشمندی است، ادامه داد: برق استان گیلان با حجم بالای تولید خود وابستگی‌هایی دارد بصورتی که اردبیل به گیلان و این استان به شبکه سراسری برق کشور وابسته است که این وابستگی‌ها سبب کاهش و از سویی افزایش تهدیدات می‌شود.

معاون مجری طرح پدافند غیرعامل ایران با تاکید بر اهمیت اقدامات غیرنظامی در افزایش پایداری پدافندی، بیان کرد: دولت در این تهدیدات باید مقاوم بوده و پایداری خود را در بخش گاز، سوخت، برق و سایر انرژی ها ارزیابی کند.

وی با اشاره به همسایگی گیلان با کشور جمهوری آذربایجان، گفت: در حال حاضر مشکل امنیتی با این کشور نداریم در صورت بروز مشکل باید راهکارهای مقابله‌ای از قبل پیش بینی شود.

مطیعی با بیان اینکه وظیفه ما اقدامات غیرنظامی و ایجاد پایداری در هر استان و در سطح کشور است، ادامه داد: انرژی‌های گاز، برق و سوخت باید ارتباطات پایداری باهم داشته باشند.

وی با اشاره به افت فشار دائمی گاز در گیلان و با بیان اینکه ظرفیت مخازن گاز باید برای ۴۵ روز باشد، اظهار کرد: باید بررسی‌های لازم در زمینه میزان ذخیره گاز استان گیلان انجام شود. همچنین این استان در زمینه سوخت نیز با مشکل مواجه است.

Share