تاکید بر ضرورت تلاش مجاهدانه برای برون رفت از تنگنا‌ها

دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان تلاش مجاهدانه و خالصانه مسئولان و متولیان اجرایی و حاکمیتی کشور را برای برون رفت از تنگنا‌ها و ارائه خدمت صادقانه به مردم ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله فلاحتی امروز در دیدار با محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: ملت بزرگ ایران در ۴۰ سال گذشته نشان داده که قدردان نیرو‌های خدوم و خدمتگذار هستند و تمرکز بیشتر بر اینگونه نیرو‌ها که سرمایه‌های بی بدیلی برای نظام اداری هر کشوری هستند، می‌تواند مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه جامعه کارگری را مرتفع و روند تحقق توسعه‌ی پایدار را در بستر خنثی کردن توطئه‌ای اقتصادی – فرهنگی دشمنان این سرزمین تسریع کند.
امام جمعه رشت یکی از موثرترین شیوه‌های پیشگیری از بروز رانت و فساد در نظام اداری را، نظارت مستمر مدیران ارشد بر عملکرد زیرمجموعه عنوان کرد و با اشاره به نامه مشهور امیرالمؤمنین علی علیه السلام خطاب به محمد بن ابی بکر افزود: مدیران نظام اسلامی باید روزانه بخشی از توصیه‌های مولا علی علیه السلام را به عنوان الگوی مدیریتی خویش مرور کرده و روند ایفای وظایف محوله‌ی خود را بر محور تحقق عدالت اجتماعی و مقابله با تبعیض و فساد استوار سازند.

فعالیت ۸۵ هزار واحد صنعتی بزرگ و ۴۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار گزارشی از عمده‌ترین برنامه‌های وزارتخانه متبوع خویش در قالب تلاش برای ارتقاء معیشت جامعه کارگری، خدمات بیمه ایی و تامین اجتماعی و تلاش برای تحقق بیمه بازنشستگی خانوار‌های روستایی ارائه داد.
محمد شریعتمداری گفت: از جمله طرح‌های مبارزه با فساد و پیشگیری از انحراف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طراحی و اجرای سامانه‌ها و سیستم‌های شفافیت زاست تا روند عملکرد مدیران و ارائه خدمات و تسهیلات در مجموعه‌ی این وزارتخانه از طریق این سامانه‌ها در اختیار همگان قرار گیرد و زمینه بروز فساد در آن سلب شود.
وی همچنین از فعالیت ۸۵ هزار واحد صنعتی بزرگ و ۴۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک، در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: دنیای استکبار با طراحی تحریم‌های اقتصادی و بانکی، تمام تلاش خود را برای ایجاد اخلال در روند تولید کشور بکار گرفته است، اما تلاش دولت در بستر تعامل سازنده با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و جلب حمایت‌های مردمی توانسته این ترفند خصمانه‌ی دشمنان را کم اثر سازد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تلاش برای شکوفایی هر چه بیشتر بخش‌های تعاونی را زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و تصریح کرد: وزارت تعاون در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کند سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور را تحقق کند.
ارسلان زارع استاندار گیلان نیز به نقش موثر ادارات و سازمان‌های تابعه‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ها و تعاملات سازنده ای که در این کارگروه شکل گرفته است تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت.

Share