استاندار گیلان در همایش علمای اهل تسنن و تشیع؛

دولت به همه ظرفیت‌ها به صورت یکسان می‌نگرد|گیلان به معنای واقعی تجلی وحدت بین اقوام است

استاندار گیلان در همایش علمای اهل تسنن و تشیع با اشاره به اینکه گیلان به معنای واقعی تجلی وحدت بین اقوام است، گفت: دولت تدبیر و امید با تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی، نشان داد که به همه ظرفیت‌ها در کشور به صورت یکسان می‌نگرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش علمای اهل تسنن و تشیع با اشاره به اینکه گیلان به معنای واقعی تجلی وحدت بین اقوام است، گفت: دولت تدبیر و امید با تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی، نشان داد که به همه ظرفیت‌ها در کشور به صورت یکسان می‌نگرد.

ارسلان زارع صبح امروز در همایش علما، طلاب، نخبگان علمی و معتمدان اهل سنت و شیعه تالش، رضوانشهر و آستارا که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دانشگاه پیام نور تالش برگزار شد، افزود: در شرایطی میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) را جشن می‌گیریم که از هر زمان دیگری به سیره و اخلاق آنکه به تعبیر باری تعالی در قرآن کریم “اسوه حسنه” است، برای زندگی فردی و اجتماعی، وحدت و همچنین توسعه جامعه نیازمندیم.
وی وحدت و برادری را یکی از زیباترین و ارزشمندترین مفاهیم و واژه‌ها دانست و اظهار داشت: برادری و وحدت را پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیاء برای جوامع بشری در همه‌ی دوران به ارمغان آورد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رویکرد دین مبین اسلام از اساس، نگاهی رحمانی و مطابق با موازین اسلامی، تألیف قلوب و پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه است، گفت: خوشبختانه در بسیاری از موارد از جمله سیره پیامبر اسلام (ص) بین مذاهب اسلامی اتفاق نظر وجود دارد و در کنار تبیین سلوک آن حضرت، باید این اتحاد نیز بیشتر تبلیغ شود تا همه به وحدت بیاندیشیم و برای تقویت آن، همتی مضاعف گماریم و مؤلفه‌های آن، مبنای هویت اسلامی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با نقاب‌های مختلف، در صدد تضعیف و به حاشیه بردن هویت اسلامی با برجسته کردن هویت‌های جعلی هستند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه هویت مردم مسلمان در سراسر جهان، مبتنی بر سیره پیامبر گرامی اسلام و همان هویت اسلامی است، گفت: صاحبنظران و اندیشمندان باید با روشنگری، پرده‌ها را از این دسیسه دشمنان کنار زده و چشم‌های امت اسلامی را به توطئه‌های بدخواهان، بینا کنند.
وی وحدت و همدلی را آرامش بخش جامعه دانست و افزود: آنچه موجب ناامیدی دشمنان بوده و توطئه‌ آنان را خنثی می‌کند، تقویت همدلی و انسجام بین آحاد جامعه است.
دکتر زارع با بیان اینکه وجود مبارک پیامبر عظیم الشأن اسلام، محور وحدت است، اظهار داشت: وحدت اسلامی قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار اسلام محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: بدون شک عزت، سربلندی و تعالی هر ملت در انسجام و همبستگی آنها است.
وی با اشاره به اینکه گیلان به معنای واقعی تجلی وحدت بین اقوام است، گفت: امروز در این استان شاهد اخوت و مودت براساس اخلاق و آموزه‌های اسلامی هستیم که می‌تواند به عنوان الگویی موفق در سایر مناطق باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بازخوانی اندیشه‌های امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب گویای آن است که همواره منادی وحدت و تقبیح کننده انشقاق در جامعه بوده‌اند و این رفتار عملی، الگوی مسلمانان در همه سطوح است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی، نشان داد که به همه ظرفیت‌ها در کشور به صورت یکسان می‌نگرد، گفت: با تأسی از رویکردهای امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری، در گیلان نیز کوشیده‌ایم، فرصت‌های خدمت را در اختیار شایستگان اهل سنت قرار دهیم و معتقدم این امر به تقویت وحدت در جامعه کمک می‌کند چرا که استفاده از نیروهای انسانی با اندیشه‌ها و مذاهب مختلف برای خدمت در نظام اسلامی ایران است که به همگان تعلق دارد.
وی افزود: بهبود سطح معیشت و زندگی مردم و نیز فراهم سازی فرصت‌های شغلی در فضایی توأم با همدلی و آرامش محقق می‌شود؛ از این رو علما، بزرگان و افراد دارای کرسی‌های خطابه به همگان متذکر شوند که بر هم خوردن این وفاق که منجر به مخدوش شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه استان شود، پذیرفتنی نیست.
وی اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مغتنمی برای تجدید پیمان دوستی و هم‌پذیری بیشتر مسلمانان و نماد همدلی، اخلاق محوری و برادری شیعه و سنی است.
استاندار گیلان با بیان اینکه براساس شاخص های محرومیت و جمعیت، علیرغم محدودیت های اعتباری برای این مناطق به صورت منصفانه اعتبارات درنظرگرفتیم، گفت: درخواست اعتباراتی به صورت اولویت دار برای خسارات ناشی از بارش های ۲۱ و ۲۲ مهرماه در دستور کار قرار دادیم و پیگیری های مستمری در جهت تحقق درخواست مردم مبنی بر بازگشایی مسیر از طریق پل شهر اسالم صورت گرفت.
وی افزود: درپی این پیگیری ها از روز نخست، امروز مرحله اول سازه فلزی پل اسالم منتقل شده و عملیات نصب آن آغاز می‌شود.
دکتر زارع با اشاره به اینکه برای احداث پل جایگزین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: برای این پل و پل های دیگری همچون املش امیدواریم با انجام تشریفات قانونی شاهد احداث و بهره‌برداری از سازه ای کاملاً استاندار که متناسب با نیاز مردم باشد، باشیم.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا با اتمام پروژه های نیمه تمام براساس اولویت گام موثری در رضایتمندی مردم برداریم، گفت: با اختصاص ۸۵۲ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی که شهرستان تالش نیز سهم خوبی دارد، شاهد مشارکت بخش خصوصی در جهت توسعه استان و شهرستان باشیم.

Share