فرمانده انتظامي گیلان خبر داد

دستگیری عامل دعوت به تجمع در لاهیجان توسط پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به تحریک افکار عمومی در فضای مجازی و دعوت به تجمع غیرمجاز می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به تحریک افکار عمومی در فضای مجازی و دعوت به تجمع غیرمجاز می‌کرد.

سردار عزیزالله ملکی با اعلام این خبر گفت: برابر رصد و پایش پلیس فتا مشخص شد فردی در شهرستان لاهیجان با ایجاد صفحه اینستاگرامی و تحریک افکار عمومی با اخبار دروغین، اقدام به فراخوان تجمع غیرقانونی و اقداماتی همسو با معاندان می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط پلیس فتا این صفحه اینستاگرامی معاند از دسترس خارج و مدیر آن به همراه محل فعالیتش شناسایی شد.

وی بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم ۳۱ ساله این پرونده در منزلش دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای وی نیز توقیف شد.

سردار ملکی اظهار داشت: برخی از هموطنان به صورت خواسته یا ناخواسته در فضای مجازی اقدام به پخش اخبار و شایعات دروغ و تحریک دیگران به هنجارشکنی می‌کنند که همه این اقدامات از مصادیق جرم است و پلیس با رصد و پایش مستمر فضای مجازی با تمامی این هنجارشکنان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد از باز نشر شایعات و خبرهای دروغین خودداری کرده و در صورت برخورد با برخی صفحات و سایت‌های مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir به پلیس اعلام کنند.

Share