تلاش دو کشور برای رفع موانع مبادلات تجاری

در دیدار عباسی با سفیر کره جنوبی در ایران چه گذشت؟!

یون چانگ هیان گفت: نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در کمک به شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر ارتباطات اقتصادی فیمابین بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، یون چانگ هیان، سفیر کره جنوبی در تهران با اسدالله عباسی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباسی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: ایران و کره جنوبی از ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردارند که می‌بایست با استفاده از آنها سطح مبادلات و همکاری‌های دو کشور را افزایش داد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، برخلاف قواعد بین‌المللی و محکوم است و نباید به هیچ کشوری اجازه داد تا مناسبات دوستانه و دیرینه دو کشور را خدشه‌دار نماید.

وی در ادامه با ابراز ناخرسندی از کاهش سطح مراودات اقتصادی دو کشور افزود: رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌های فیمابین توسط مسئولان کره جنوبی، مورد انتظار مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

یون چانگ هیان، سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: کشورش در تلاش است تا با رفع مسائل و مشکلات موجود، ارتباطات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را همانند گذشته گسترش دهد.

عباسی در پایان این دیدار از آمادگی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی برای کمک به حل مشکلات و رفع موانع موجود در مسیر ارتباطات فیمابین خبر داد.

سفیر کره جنوبی در پایان این دیدار بر لزوم تحکیم و تقویت همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین افزود: نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در کمک به شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر ارتباطات اقتصادی فیمابین بسیار حائز اهمیت است.

Share