فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان

حفظ اراضی کشاورزی و تکریم کشاورزان باید در دستور کار مدیران شهرستان باشد

نماینده عالی دولت در شهرستان با انتقاد از نحوه ورود افراد غیر بومی و تغییر کاربری اراضی و ویلا سازی گفت: با بررسی هایی انجام گرفته این هشدار را باید به شکل ویژه در نظر داشت که زمینهای کشاورزی ارزشمند شهرستان، باید برای کشاورزی حفظ نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان لاهیجان به ریاست اسماعیل میر غضنفری و با حضور اعضای این کارگروه در راستای تبیین سیاست های دولت و همچنین بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان در امر کشاورزی تشکیل شد.
اسماعیل میر غضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن تاکید بر توجه به حوزه روستایی و موضوعات کشاورزان گفت: یکی از مهمترین نگاه های دولت در حوزه جهاد کشاورزی توجه به اشتغال در روستاهاست. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند روستاییان زبان شکایت ندارند و مسئولین موظفند برای مشکلات این قشر راهکار ارائه دهند و از اختیارات قانونی در برطرف کردن احتیاجات کشاورزان استفاده کنند.
وی اضافه کرد یکی از مشکلات بزرگی که در حوزه کشاورزی با آن مواجه هستیم آسیب های آفات گیاهان است که در بحث پدافند غیر عامل نیز بسیار به آن تاکید شده که دشمنان در حال حاضر با استفاده از آفات و حملات بیوترورستی به کشورهای دیگر اهداف خود را اجرایی میکند که باید در این زمینه بسیار هوشیار بود.
فرماندار لاهیجان اضافه کرد: ادارات هم عرض با جهاد کشاورزی نیز با برنامه ریزی و کار مضاعف در پیشبرد اهداف اقتصادی و استقلال و خود کفایی در محصولات کشاورزی را در دستور کار داشته باشند و از ظرفیت ها باید کمال استفاده را نمود. یکی از موضوعاتی که بسیار باید به آن توجه کرد آموزش های لازم در به روز نمودن، کار کشاورزی است چرا که در جامعه امروز با فعالیت سنتی بهره وری خاصی صورت نمی گیرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان با انتقاد از نحوه ورود افراد غیر بومی و تغییر کاربری اراضی و ویلا سازی گفت: با بررسی هایی انجام گرفته این هشدار را باید به شکل ویژه در نظر داشت که زمینهای کشاورزی ارزشمند شهرستان، باید برای کشاورزی حفظ نمود و دستگاههای اجرایی مربوطه با دقت در حفظ و حراست از این امر تلاش کنند.
مهندس میر غضنفری در ادامه ابراز داشت: موضوع کشت دوم و لایروبی انهار باید در دستور کار جهاد کشاورزی باشد. محیط زیست در مقابل شکار بی رویه و به نوعی ناجوانمردانه که در فضاهای مجازی بسیار مورد توجه و انتقاد مردم است در چارچوب قانون مقابله نماید.
فرماندار لاهیجان در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد و سیاست های بانک ها در حوزه های مختلف از جمله ارائه تسهیلات چنین بیان داشت: یکی از مشکلاتی که دولت و مردم آن مواجه هستند نحوه ارائه خدمات از طرف بانک ها می باشد که این موضوع مورد انتقاد مراجع نیز واقع شده است.
فرماندار شهرستان در ادامه با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و کشاورزان گفت: زمانی که رئیس جمهور در تمام کشورها و سازمان ملل تاکید بر صحبت با زبان تکریم با ایرانیان دارد، روسای ادارات و کارمندان شهرستان نیز باید این امر را مهم بشمارند و تکریم ارباب رجوع را از مهم ترین دستورات کاری خود قرار دهند.

Share