فرماندار رودسر خبر داد:

جشن بزرگ ثبت ملی کوه سماموس در رودسر برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان رودسر با اشاره به اینکه جشن ثبت ملی قله سماموس در آذر ماه جاری در رودسر برگزار می شود، گفت: برای هر چه بهتر برگزاری این مراسم از نظرات و پیشنهادات همه صاحبنظران استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هماهنگی جشنواره ثبت کوه سماموس شهرستان رودسر برگزار شد.

حسین اسمعیل‌پور، فرماندار شهرستان رودسر در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ثبت قله سماموس شهرستان رودسر که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه ۵۲ درصد از آثار تاریخی ثبت شده ملی استان در شهرستان رودسر قرار دارد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی نگاه ویژه ای در این حوزه به شهرستان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: کوه سماموس نماد مقاومت مردم منطقه اشکور بوده که حتی در شعرهای آئینی از آن استفاده شده است و ثبت ملی این اثر طبیعی موجب ماندگاری آن برای آیندگان و حفظ این اثر خواهد شد.

وی شهرستان رودسر را کاندای ثبت جهانی در حوزه چادرشب بافی خواند و افزود: برای فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی اجرای این کار بزرگ نیازمند اهتمام بیشتر مسئولین کشور و استان هستیم.

اسمعیل پور با بیان اینکه ۴۲ درصد از بافت تاریخی ثبت شده ملی شهرستان در اختیار ادارات دولتی می باشد، گفت: ادارات باید بر اساس طرح های ارائه شده از سوی میراث فرهنگی و با نظارت آن نسبت به مرمت و بازسازی بنا اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه جشن ثبت ملی قله سماموس در آذر ماه جاری در رودسر برگزار می شود، گفت: برای هر چه بهتر برگزاری این مراسم از نظرات و پیشنهادات همه صاحبنظران استقبال می کنیم.

Share