دولت عراق خبر داد

جزئیات تازه از عملیات علیه البغدادی | رهبر داعش و ۸ تن از همراهانش کشته شدند

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سازمان اطلاعات این کشور در تعیین مکان اختفای ابوبکر البغدادی کمک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دولت عراق اعلام کرد که از طریق سوریه از مرگ رهبر داعش مطلع شده است.

همچنین تلویزیون رسمی این کشور با اعلام جزئیاتی از عملیات تاکید کرد که سازمان اطلاعات عراق در کشف محل اختفای ابوبکر البغدادی سهیم بوده است.

تلویزیون عراق و منابع نظامی آمریکایی گزارش دادند که این عملیات یک ساعت و نیم به طول انجامید و در جریان آن البغدادی و ۸ تن از همراهانش کشته شدند. این درحالی است که المیادین به نقل از منابعی در سوریه گزارش داده عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامیده است.

به گزارش تلویزیون عراق این عملیات توسط ۸ بالگرد آمریکایی در نخستین ساعات امروز در محل اختفای البغدادی در روستای باریشا در منطقه حارم در شمال شرق ادلب صورت گرفت که این منطقه تحت سلطه النصره بوده است.

تلویزیون عراق همچنین اعلام کرده که تصاویری از حمله هوایی به محل اختفای رهبر داعش که به مرگ وی انجامید را منتشر خواهد کرد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تلاش داشتند البغدادی را زنده بازداشت کنند اما وی قبل از بازداشت خود را منفجر کرد.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه ۸ بالگرد آمریکایی از شمال شرقی حلب راس ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز به پرواز درآمده و با همراهی یک هواپیمای جنگی به محل اختفای البغدادی حمله کردند و با نیروهای اطراف منزل البغدادی درگیر شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در این عملیات ۹ تن از جمله البغدادی و همسرش و چند کودک کشته شدند.

علاوه بر این اعلام شده بالگردهای آمریکایی از پایگاه اینجرلیک ترکیه وارد سوریه شدند.

شاهدان عینی نیز گزارش دادند که نیروهای آمریکایی یک جسد را با خود از محل حمله برده‌اند.

قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا راس ساعت ۹ صبح به وقت واشنگتن سخنرانی مهمی را ایراد کند.

هنوز مرگ رهبر داعش تایید نشده اما ارتش آمریکا درحال انجام آزمایش دی ان ای بر روی جسد البغدادی برای اطمینان از صحت خبر مرگ وی است.

Share