امام جمعه اسالم تأکید کرد:

جان مردم اسالم در خطر است | FATF کلاهی گشادتر از برجام است

حجت الاسلام باقری به وضعیت نامناسب پل شکسته اسالم بعد از گذشت چند هفته از وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: جان مردمی که از روی پل تردد می کنند به خصوص دانش آموزانی که هر روز مجبورند جهت رفتن به مدرسه از این مسیر خطرناک عبور کنند، در خطر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به بیان فضائل و ویژگی های آن حضرت و نقش مهم و بی بدیل ایشان در زمینه سازی دوران غیبت امام مهدی(عج) و تربیت جامعه اسلامی با رجوع به منابع فقهی و اطاعت و پیروی از فقهای واجد  شرایط در دوران غیبت پرداخت.

خطیب جمعه اسالم با گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، حوادث تاریخی پیش آمده در این روز را حلقه های متصل به یکدیگر دانست و گفت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، شهادت دانش آموزان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا همگی در امتداد یکدیگر یعنی پیروزی انقلاب و قطع دست آمریکای جنایتکار بودند که اسناد خیانت و جاسوسی آن از همان محل سفارت آمریکا کشف و آشکار گردید.

وی با بیان این نکته که آمریکا دجال و دروغگوی بزرگ جهان معاصر است، افزود: ادعای آمریکا در کشتن سرکرده داعش ابوبکر البغدادی یک شوی تبلیغاتی جهت فریب و انحراف افکار عمومی جهان از تصاحب نفت شمال سوریه و سرپوش گذاشتن بر شکست های مفتضحانه‌شان در منطقه است. داعش و گروه‌های مثل آن ساخته دست آمریکاست و آمریکا خود بزرگترین حامی تروریسم در جهان است اگر راست می گویند جنازه ابوبکر بغدادی را نشان دهند.

باقری با اشاره به صحبت های مطرح شده اخیر در خصوص تعامل سازنده یا تقابل مستمر با دنیا توسط مسئولین کشور و تلاش عده ای برای تصویب FATF گفت: هیچ کس مخالف تعامل سازنده با دنیا در چارچوب حفظ عزت و منافع کشورمان نیست و در کنار آن با مستکبران و زورگویان تا دفع شر آنها تقابل خواهیم داشت. چرا که اگر تقابل نکنیم می خواهند کلاهی گشادتر از برجام به نام FATF بر سر ما بگذارند.

امام جمعه اسالم به اشاره به نا آرامی های اخیر عراق و لبنان به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند مسأله اصلی عراق و لبنان برای همه دلسوزان این دو کشور باید تأمین امنیت باشد. چیزی که دشمن به دنبال سلب آن از کشور ما بود و هست ولی به لطف خدا و حضور به موقع مردم در صحنه ها نقشه دشمنان خنثی شد.

وی در پایان به وضعیت نامناسب پل شکسته اسالم بعد از گذشت چند هفته از وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: جان مردمی که از روی پل تردد می کنند به خصوص دانش آموزانی که هر روز مجبورند جهت رفتن به مدرسه از این مسیر خطرناک عبور کنند، در خطر است. تا اتفاق دیگری نیفتاده فکری به حال فرزندان مردم بکنید. هر چه سریعتر پل عابر پیاده موقت را نصب کنید یا وسیله حمل و نقل عمومی برای انتقال دانش آموزان قرار دهید.

Share