معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد

جان باختن ۲ گیلانی بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد انسانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۲ شهروند لنگرودی و رشتی بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد انسانی جان باختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: جوانی ۲۶ ساله لنگرودی ۴ روز پیش بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد انسانی جان باخت.

او افزود: یک کودک پسر یک ساله رشتی ۱۱ روز پیش با علایم بیماری آنفولانزا نظیر تب و لرز، سرفه، اسهال و استفراغ به یکی از بیمارستان‌های رشت منتقل شد که به علت تشدید بیماری جان باخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به مرگ مشکوک یک دختر بچه ۷ ساله اهل ملاسرای شفت با علایم اختلات تنفسی هم اشاره کرد و گفت: نمونه ترشحات ته حلق این کودک امروز برای بررسی علت مرگ به تهران ارسال شده است.

فردین مهرابیان، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۷ آبان نمونه ترشحات حلق ۲۰۴ بیمار مشکوک به آنفولانزای فوق حاد انسانی به تهران ارسال که ابتلای ۱۴ مورد تایید شد، افزود: ۱۲ نفر از مبتلایان درمان شدند.

او، با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد انسانی در فصل سرما شیوع پیدا می‌کند، گفت: هنوز این بیماری در گیلان اپیدمی و شایع نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: شهروندان در صورت ابتلای به تب و لرز، سرفه‌های خشک، درد‌های عضلانی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مهرابیان در پایان تصریح کرد: ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود و شهروندان باید از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری کنند.

Share