آیت الله فلاحتی در آیین گرامیداشت علمای بندر انزلی:

جامعه ایرانی از لحاظ مادی و معنوی قدرت برتر دنیاست|عالمان دینی مایه افتخار گیلان هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه محراب خطبه نمازجمعه وسیله ای برای رسیدن به اهداف انبیاست، اظهار کرد: دومین وژگی محراب خطبه نماز جمعه، شوراندن مردم علیه طاغوت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در آیین تجلیل و گرامیداشت علمای ربانی و مجتهدین معاصر شهرستان بندر انزلی «آیت الله حاج سید ابوطالب پیشوایی»، «آیت الله حاج سید محمد نجفی»، «آیت الله حاج مهدی شریفی» و «آیت الله حاج حسن بنی یعقوب» در مسجد قائمیه بندر انزلی با قدردانی از مردم انزلی قهرمان در بزرگداشت عالمان دینی اظهار کرد: احیای نام عالمان دین در حقیقت احیای ارزش های اسلامی است.

وی به روایتی از امام صادق(ع) مبنی براینکه اگر در مجلسی نام صالحان برده شود آن جلسه محل نزول رحمت الهی است، اشاره کرد و افزود: زمانی که نام انسان های صالح به زبان جاری شود و حتی کسی که ذکر صالحان را می شنود، خدای متعال رحمت خود را بر گوینده و شنونده نازل می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دینی مایه افتخار گیلان هستند، خاطرنشان کرد: روزگاری در گیلان تعداد ۵۰ مجتهد مسلم زندگی می کردند و حتی اکنون شنیدن آن برای ما شگفت آور است.

آیت الله فلاحتی، نقش عالمان دین در طول تاریخ را بی بدیل خواند و بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که عالمان دین وارثان انبیای الهی هستند.

وی به ویژگی انبیای الهی از نگاه تعالیم دین اسلام اشاره کرد و گفت: خدای متعال انبیا را به عنوان هادیان بشری به طرف انسان ها ارسال کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انبیای الهی برای دو رسالت مبعوث شدند، تصریح کرد: خداپرست کردن مردم و قیام علیه طاغوت و ظلم دو رسالت انبیای الهی است.

آیت الله فلاحتی به دعوت مردم به بندگی خدا توسط انبیا در هر نقطه جغرافیایی اشاره کرد و یادآور شد: تمام محاسبات امروز بشر که او را سعادت نمی کند برای این است که در کلاس انبیا به ویژه پیامبر اسلام(ص) تربیت نشدند بنابراین اگر انسان ها بنده خالص خدا شوند مشکل بشر برطرف می شود.

وی با بیان اینکه محراب خطبه نمازجمعه وسیله ای برای رسیدن به اهداف انبیاست، اظهار کرد: دومین وژگی محراب خطبه نماز جمعه، شوراندن مردم علیه طاغوت است.

امام جمعه رشت، مردم بندر انزلی را طبق فرموده مقام معظم قهرمان ذکر کرد و افزود: انزلی با توجه به اینکه دروازه ورود به اروپا و غرب است اما مردم این شهر مومن و انقلاب باقی ماندند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انبیای الهی مربی انسان هستند، تصریح کرد: ویژگی بارز پیامبران این بود که آمدند انسان را تزکیه کنند.

وی، علم از نگاه قرآن را وسیله ای برای تربیت و ‌تعالی انسان دانست و بیان کرد: دانش وسیله ای برای رشد انسان است اما امروز علم وسیله ای برای رسیدن به مطامع بشری شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، علمای دین را وارث انبیای الهی عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ اسلام، علما خون دل ها خوردند و دین را حفظ کردند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بزرگ ترین تلاش عالمان دین در طول تاریخ هزار ساله شیعه تربیت مردم بوده است، خاطرنشان کرد: مردم هر چه راجع دین می دانند از علمای شیعه است.

وی به سخن غلط دشمن مبنی بر محبوبیت نداشتن روحانیت اشاره کرد و یادآور شد: امروز تعداد ۲ هزار سایت علیه علمای شیعه تبلیغ می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عالمان دین با صفت هایی که از انبیای الهی به ارث بردند توانستند انسان بسازند، اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری الگوی مناسب برای تمام دنیای بشری است.

آیت الله فلاحتی، ایران اسلامی را گل سرسبد دنیای معاصر عنوان کرد و گفت: امروز جامعه ایرانی از حیث اقتدار مادی و معنوی قدرت برتر دنیا شده ضمن اینکه دینداری مردم در سایه تعالیم عالمان ربانی تحقق پیدا کرده است.

Share