استاندار گیلان در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان

تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از مهمترین دغدغه‌ها در حوزه سلامت گیلان است

استاندار گیلان در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان که با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استانداری برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها در حوزه سلامت در گیلان؛ تکمیل و تجهیز زیرساخت های بهداشتی و درمانی است و همچنان نیازمند مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت برای تکمیل طرح های نیمه تمام و تجهیز مراکز قدیمی و بویژه بیمارستان های جدید الاحداث هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر ارسلان زارع با بیان اینکه مقوله سلامت جامعه، اهمیت زیادی دارد و همواره به عنوان یک دغدغه و مطالبه مطرح است، اظهار داشت: بر این اساس؛ دولت تدبیر و امید کوشیده دغدغه های مردم را در حوزه سلامت کاهش دهد ولی لازم است به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم سلامت را ارتقاء دهیم؛ باید با افزایش آگاهی های عمومی، مشارکت مردم در اجرای طرح های پیشگیری و تلاش مسئولان و نیز سازمان های مردم نهاد و همکاری بخش خصوصی با انسجام و همدلی، کوشش جدی تر صورت گیرد.
وی تصریح کرد: لازم است توجه داشته باشیم که سلامت موضوعی نیست که تنها مربوط به یک دستگاه باشد بلکه لازم است برای ارتقاء آن، همه دست به دست هم دهند.
دکتر زارع با اشاره اینکه دولت تدبیر و امید با این نگاه که مو ضوع سلامت، موضوع مهم اجتماعی است ؛ طرح بزرگ تحول نظام سلامت را اجرا کرد، عنوان داشت: در واقع حرکتی بسیار ارزشمند در نظام سلامت، کاهش زمان و هزینه خدمت‌رسانی به مردم محسوب می شود و از ابتدای اجرای این طرح؛ عزت و کرامت شهروندان مورد توجه قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طرح تحول سلامت، نخستین گام دولت در حوزه تأمین سلامت مردم است اظهار داشت: در گام دوم نیز با استقرار پرونده الکترونیک سلامت و با انجام آن؛ بخش مختلف در نظام سلامت به هم متصل شدند.
استاندار گیلان افزود: نظام ارجاع خدمات پزشکی و طرح پزشک خانواده، از دیگر اقدامات دولت در حوزه سلامت محسوب می شود که اثرگذاری زیادی نیز داشته اند.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن اسناد بستری در بیمارستان ها نیز که در قالب طرحی کشوری در حال انجام است خاطر نشان کرد این اقدام؛ گامی مهم در حفظ کرامت مردم و تسهیل در ارائه خدمات رفاهی به آنان است که انتظار دارم گیلان در این عرصه از استان های پیشرو باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه ها و ضرورت ها در حوزه سلامت در گیلان؛ بحث زیرساخت های درمانی است خاطر نشان کرد: ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی که برای استان پیش بینی شده بایستی پیگیری شود تا از طریق سرمایه گذاران در آینده اجرایی گردد.
نماینده عالی دولت در گیلان به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی که در مجتمع لاکان رشت در حال ساخت است اشاره و اظهار داشت: ضمن اینکه طی سال گذشته و در جریان سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به گیلان؛ ۱۲ پروژه آموزشی و درمانی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت که در مجموع شاخص بهره مندی استان از نظر زیرساخت های درمانی را بهبود بخشید ولی همچنان نیازمند مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در این حوزه برای تکمیل طرح های نیمه تمام و افزایش تجهیزات و امکانات هستیم.
دکتر زارع همچنین به ضرورت توزیع عادلانه و منصفانه امکانات و تجهیزات درمانی متناسب با سطح بندی اصولی و کمبودها و نیروهای انسانی مورد نیاز در همه ی شهرستان های استان تاکید کرد و از قول های مساعد وزیر بهداشت در جریان سفر به گیلان تشکر کرد.

Share