معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

تکمیل بررسی “مالیات برمجموع درآمد” تا پایان پاییز | احتمال تصویب مالیات سود سپرده بانکی با نرخ صفر

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه، پیش نویس مالیات بر مجموع درآمد تا پایان پاییز به دولت ارائه می‌شود، گفت: با توجه به نظر سیاست گذار اقتصادی احتمال دارد مالیات با نرخ صفر برای سود سپرده بانکی لحاظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی، با بیان اینکه در حال حاضر پیش نویس اولیه  اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم به معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد ارجاع شده است گفت: تا کنون بخشهای ابتدایی پیش نویس ارائه شده از سوی سازمان مالیاتی در معاونت اقتصادی بررسی شده  اما تا امروز هیچ بحثی در خصوص موضوع ضرایب جدید مالیات بر مجموع درآمد قطعی نشده است.

وی افزود،  آنچه که در برخی سایتها منتشر شده یک پیش نویس اولیه و غیر قابل استناد است که قطعا در مراحل بعدی تغییرات زیادی خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه در این معاونت جهت بررسی پیش نویس لایحه مالیات بر مجموع درآمد، گفت: برآورد اولیه ما این بود که در پایان مهر ماه بررسی اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم تکمیل شود اما با توجه به پیچیدگی و ظرافتهای بررسی این موضوع، احتمالاً تا انتهای پاییز بررسی‌های معاونت اقتصادی در خصوص پیش‌نویس لایحه قانون مورد مستقیم به اتمام برسد.

دهقان با بیان اینکه مالیات بر مجموع درآمد در پیش نویس اصلاحیه لایحه مالیاتهای مستقیم گنجانده شده گفت: در بحث مالیات بر مجموع درآمد بایستی همه درآمدهای افراد از جمله درآمد حاصل از سود سپرده بانکی، املاک، دارایی ها و کلیه درآمد ناشی از شغل و به طور کلی هر چیزی که منجر به درآمد و سود شود احصا  شود.

وی افزود، این سیاست گذار  اقتصادی و در نهایت مجلس شورای اسلامی است که تعیین می‌کند کدام درآمدها از مالیات معاف شده و برای کدام درآمدها نرخ‌های پایین یا بالاتر مالیاتی لحاظ شود.

دهقان دهنوی گفت: بنابراین مباحث مطرح شده در خصوص دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی صحت ندارد و هنوز هیچ چیز در این خصوص قطعی نیست.

به گفته معاون وزیر اقتصاد بعد از تکمیل بررسیها در معاونت اقتصادی پیش نویس مربوطه به دولت ارجاع می شود و احتمالا بررسیهای مربوطه در دولت نیز زمان خود را به همراه داشته باشد اما با توجه به اینکه در معاونت اقتصادی از نظر صاحب نظران مختلف استفاده شده پیش بینی می شود در بازه کوتاه تری بررسی لایحه در دولت به سرانجام برسد.

Share