آیت الله فلاحتی در دیدار مدیران اوقاف و اعضای هیات امنای بقاع متبرکه گیلان:

تولی‌گری نظام‌مند موجب اعتماد مردم به اوقاف می‌شود | ضرورت احیای موقوفه‌های فراموش شده گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان، تولی گری دقیق و نظام مند را سبب اعتماد مردم به سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: وقف های فراموش شده باید با قدرت و مهربانانه احیا شود و این امر برای مردم ایجاد نشاط و امیدواری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیات امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان با تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: در موضوع وقف سه محور واقف، موقوفه و متولیان اداره موقوفه وجود دارد و در این زمینه مباحث فقهی بسیاری داریم.

وی، تاریخ وقف را همراه با تاریخ انسان عنوان کرد و افزود: موضوع وقف نه تنها در اسلام بوده، بلکه قبل از اسلام در ادیان دیگر وجود داشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وقف میراث ماندگار است، تصریح کرد: وقف با تاریخ انسان همراه بوده و آثار آن به جامعه بر می گردد.

آیت الله فلاحتی، خواستار تشویق مردم در امر وقف شد و بیان کرد: مردم باید به این باور برسند همه داشته ها از بین می رود و این وقف است که برای انسان می ماند.

وی، وقف را یک نظام معاش پایدار و مستمر برای واقف عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف دستگاه متولی در امر موقوفه ها است و هر جا نظارت کم باشد آسیب آن به شما بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متولیان اوقاف ظرفیت هستند، خاطرنشان کرد: موقوفه امانت خداست و این امانت باید به اهلش سپرده شود.

آیت الله فلاحتی، متولیان اوقاف را امین مردم ذکر کرد و یادآور شد: نظارت دقیق بر زیرمجموعه و موقوفه ها توسط متولیان مربوطه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر احیای موقوفه های گیلان، اظهار کرد: مردم باید بدانند سازمان اوقاف مکانی امن است ضمن اینکه به مردم باید گفته شود وقف عام کنند.

وی، تولی گری دقیق و نظام مند را سبب اعتماد مردم به سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: وقف های فراموش شده باید با قدرت و مهربانانه احیا شود و این امر برای مردم ایجاد نشاط و امیدواری می کند.

Share