در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر گیلان در آستارا مطرح شد:

به خدمات داروخانه هلال احمر در آستارا نیاز داریم | گیلان رتبه اول لجستیک جمعیت هلال احمر کشور

ولی‌پور اظهار کرد: سعی ما در رساندن امکانات به استانداردهای روز برای خدمت‌رسانی به مردم بوده و در حوزه تقویت زیرساخت‌ها، ناوگان پشتیبانی و عملیات به طور ۱۰۰ درصد بازسازی شده و در حوزه لجستیک جمعیت هلال احمر گیلان رتبه اول کشور را کسب کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

گیلان رتبه اول لجستیک جمعیت هلال احمر کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در این جلسه با اشاره به تنوع ماموریت‌های این جمعیت در استان گفت: سعی ما در رساندن امکانات به استانداردهای روز برای خدمت‌رسانی به مردم بوده و در حوزه تقویت زیرساخت‌ها، ناوگان پشتیبانی و عملیات به طور ۱۰۰ درصد بازسازی شده و در حوزه لجستیک جمعیت هلال احمر گیلان رتبه اول کشور را کسب کرد.

مهدی ولی‌پور با اشاره به بیش از ۱۱ هزار داوطلب در حوزه اجتماعی این جمعیت در گیلان، گفت: امروز بیش از ۲۰ هزار داوطلب در ۱۸۰ خانه هلال احمر برای خدمت‌رسانی به مردم انجام وظیفه کرده و در زمینه آمادگی در برابر خطرات آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای اولین بار طی ۱۰ سال گذشته دوره تربیت معلمان در هلال احمر گیلان برگزار شد و تعداد مربی ها به صورت استاندارد رسید و در حوزه جوانان، درمان، سازماندهی و ارائه خدمات لجستیک جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بحث حادثه خیزی جاده آستارا-اردبیل را یک معضل برای استان گیلان دانست و بیان کرد: آستارا در ردیف شهرستان های خطرپذیر و دارای ریسک بالا است اما خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در آستارا وجود دارد و مشکل خاصی از جهت ارائه خدمات در این شهرستان نداریم.

ولی‌پور بخشی از حوزه خدمات درمانی را جزو وظایف هلال احمر ندانست و بیان کرد: ما به عنوان پشتیبان در خدمت وزارت بهداشت و مردم هستیم و جمعیت هلال احمر در هر استان فقط یک داروخانه می‌تواند داشته باشد و در آستارا نیاز به خدمات داروخانه ای داریم.

مگر می‌توان آستارا را بصورت ویژه ندید!؟

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل گفت: تلاش های پرسنل هلال احمر در شهرستان علی الخصوص در ایام اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست، امسال بیش از ۱۷ هزار ورودی و بیش از ۲۱ هزار نفر خروجی زوار خارجی اربعین حسینی در آستارا داشتیم و سهم هلال احمر در این حوزه بسیار تأثیرگذار بود.

حسن رستم‌زاد جمعیت هلال احمر را سربازان و لشگریان حوزه امداد و نجات دانست و عنوان کرد: حوزه فعالیت هلال احمر به قدری گسترده است که امروز همه تلاش های شما را دیده و ارج می نهند.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به گردشگران ورودی خارجی به کشور از مرز آستارا گفت: کمترین میزان روزانه گردشگران ورودی به کشور از مرز آستارا ۲ هزار نفر بوده و امروز مگر می‌توان آستارا را بصورت ویژه ندید!؟ جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در سه سال اخیر جزو برترین‌ها در گیلان بوده و امروز ۱۸ شهید از جمعیت هلال احمر گیلان تقدیم نظام و انقلاب شده است.

حضور و وجود امدادگران هلال احمر مایه آرامش است

امام جمعه آستارا در این جلسه حضور و وجود امدادگران هلال احمر را مایه آرامش دانست و بیان کرد: علت این آرامش نجات جان انسان ها، رفع مشکلات آنها و خلوص جوانان هلال احمر است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا هلال احمر را یاری گر انسان‌ها دانست و تصریح کرد: امدادگران شهرستان آستارا بدون منت همیشه در صحنه حضور داشته اند و اول و برتر بودن حق این عزیزان است، گاهی اوقات فعالیت‌های شهرستان آستارا در اکثر حوزه‌ها دیده نمی شود که خداراشکر در این حوزه اینگونه نبوده است.

به خدمات داروخانه هلال احمر در آستارا نیاز داریم

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با اشاره به حضور اتباع خارجی در این شهرستان گفت: به همین دلیل باید آستارا ویژه دید، بحث وجود داروخانه هلال احمر در آستارا باید پیگیری شده و در این حوزه از خدمت به مردم غافل نشویم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در این جلسه وی با انتقاد از وضعیت تهیه دارو و درمان این شهرستان گفت: از مسئولان خواهش می کنم مجتمع های درمانی بازسازی و تجهیز شوند و بحث ایجاد داروخانه هلال احمر در شهرستان آستارا یکی از دغدغه‌های مهم مردم در حوزه درمان است و زیرا به خدمات داروخانه هلال احمر در آستارا نیاز داریم.

حسین خورشیدی با اشاره به حوادث جاده‌ای سیلاب و آبگرفتگی و سقوط خودرو به درد به عنوان موارد آسیب‌های حوزه هلال احمر آستارا گفت: گاهی عملیات نجات تا ۱۲ ساعت طول می کشد و نجاتگران هلال احمر همواره در تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان هستند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share