تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان توسط شرکت مهندسین مشاور

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه با هزینه ۵ میلیارد تومان در هفته پدافند غیرعامل

زارع  با بیان اینکه در سال جاری ۳۱۱ برنامه شامل رزمایش، نمایشگاه، مانور و بازدید در استان پیرامون موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد، افزود: در هفته پدافند غیرعامل سال جاری ۱۰ پروژه با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن اجتماعات استانداری و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار و آخرین وضعیت‌های پدافندی در پنج بخش شامل اقدامات انجام شده و آسیب شناسی‌های زیرساختی مورد بررسی قرار گرفت.

زارع در این جلسه اظهار داشت: گیلان، استانی با فرصت‌ها و قابلیت‌هایی بسیار در حوزه های مختلف است و بر این اساس امکان مواجهه با تهدیدات بیشتری وجود دارد که اهمیت توجه به پدافند غیرعامل را دوچندان می‌کند.

وی مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت های اصلی کشور در راستای افزایش امنیت و حفاظت از مردم در برابر انواع تهدیدات را از مهمترین رویکردهای پدافند غیر عامل برشمرد و گفت: این راهبرد؛ انواع تهدیدات در حوزه های زیستی، سایبری و فرهنگی و پایش و تشخیص آنها قبل از وقوع را شامل می‌شود که باید بیش از پیش جدی گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان توسط شرکت مهندسین مشاور در حال انجام است، گفت: این طرح از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت داشته و باید حداکثر تا سه ماه دیگر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۱۱ برنامه شامل رزمایش، نمایشگاه، مانور و بازدید در استان پیرامون موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد، افزود: در هفته پدافند غیرعامل سال جاری ۱۰ پروژه با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حفاظت از زیرساخت ها همواره مورد تأکید است، گفت: برگزاری رزمایش قطع و وصل برق و مولدهای اضطرارای در فرودگاه رشت، ساختمان چند فرمانداری، صدا و سیما و تصفیه آب و فاضلاب در این راستا است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه های قابل توجه در بخش پدافند غیرعامل، مقوله پایداری انرژی است؛ چراکه این امر ارتباطی مستقیمی با تمامی شهروندان دارد.

زارع  پدافند نوین و یا تهدیدات شیمیایی و میکروبی را یکی از تهدیدات پدافندی برشمرد که نه تنها گیلان بلکه دنیا را با تهدید روبرو کرده است، اظهار داشت: به دلیل وجود چندین کارخانه، شرکت شیمیایی و داروسازی، جایگاه سی ان جی و سوخت در گیلان می بایست توجه و نظارت دقیقی به پدافند نوین شیمیایی و تروریستی در گیلان شود و در این راستا از ظرفیت همه شهرداری و دهیاری ها باید استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در تعامل نزدیک با سایر دستگاه های متولی، باید نسبت به شناسایی تهدیداتی که در بخش های مختلف متوجه استان است از جمله تهدیدات طبیعی و تهدیدات زیستی برنامه ریزی عملیاتی داشته باشد و در راستای آموزش و آگاهی بخشی در بخش پدافند غیرعامل گام‌های موثرتری بردارد.

هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل از هشتم آبان ماه آغاز و تا چهاردهم آبان ادامه دارد.

Share