امام جمعه آستارا:

بسیج عامل قدرت و قوت نظام است

حافظ نیا با اشاره به چهارشنبه ۲۹ آبان فرارسیدن هفته بسیج گفت: همه ملت ایران بسیجی هستند، بسیج عامل قدرت و قوت نظام است و ما به واسطه فکر و روحیه بسیجی تا این حد قدرتمند و پابرجا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول نماز جمعه با اشاره تجمع فضائل الهی در وجود مبارک پیامبر اکرم صلی الله بنا به فرموده مقام معظم رهبری گفت: تمام فضایل الهی در وجود مقدس نبی اکرم اسلام (ص) مشهود است و خداوند موجودی کامل تر از ایشان خلق نکرده اند.

امام جمعه آستارا اولین آفریده خداوند را نور پیامبر (ص) دانست و بیان کرد: ما باید بعد از شناخت این فضایل بدانیم که نقطه شروع تمام پیامبران الهی توحید است، اگر اعتقاد به توحید قدرتمند باشد ترس از آمریکا و استکبار وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا حل مشکل توحیدی انسانها را باعث حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: مشکلات و مفاسد اقتصادی، بی حجابی و مشکلات فرهنگی نیز با دعوت به توحید حل می شود.

حافظ نیا ادامه داد: اگر دیدید مسئولی روزبه‌روز غیرمنطقی پولدار می‌شود، بدانید که از حق مردم پایمال و ضایع می‌کند، در جامعه اسلامی و حکومت نبی اکرم اسلام (ص) کسی نمی‌گوید مشکلات مردم به من ربطی ندارد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به لزوم تقویت تقوا در نزد انسان گفت: بزرگترین گناه ناامیدی از حل مشکلات است.

حافظ نیا با اشاره به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله و امام صادق علیه السلام و تبریک هفته وحدت گفت: در این هفته برنامه های بسیار خوبی با حضور انبوه مردم و اندک مسئولین در شهرستان برگزار شد و هیچ توجیهی در این قضیه برای عدم حضور نیست.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی گفت: انشاالله همه ما اهل مطالعه باشیم نه اهل مراجعه! عده‌ای در جامعه اهل مطالعه هستند مانند مقام معظم رهبری و بزرگان دیگر و عده ای در جامعه اهل مراجعه هستند یعنی مطالعه شان به صرف سخنرانی است و باید به این مسئله توجه کنیم.

وی با اشاره به چهارشنبه ۲۹ آبان فرارسیدن هفته بسیج گفت: همه ملت ایران بسیجی هستند، بسیج عامل قدرت و قوت نظام است و ما به واسطه فکر و روحیه بسیجی تا این حد قدرتمند و پابرجا هستیم.

حافظ نیا با اشاره به افزایش قیمت بنزین از شب گذشته گفت: اصل و ضرورت اجرای این امر بر اجرای درست این قضیه است و نظارت مستمر دولت به نحوه اجرا و بررسی عدم تاثیر بی رویه این طرح به گرانی کالاها و خدمات است و نکته سوم اینکه مردم حق دارند از چگونگی مصرف درآمد آن برای خود اطلاع داشته باشند و آثار آن بر زندگی خود را مشاهده کنند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: به شرط احساس بهتر مردم نیز کمک خواهند کرد.

حافظ نیا با اشاره به دستاورد های قوه قضاییه در در مورد اجرا و برقراری عدالت گفت: این اقدامات قوه قضائیه برخورد نمایشی نیست، این برنامه ها یک منطق پشت خود داشته و با حمایت اطلاعاتی، امنیتی و اجرای نهادهای متولی اتفاقات خوب دیگری نیز در این زمینه رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: مردم به قوه قضائیه و نظام با این اقدامات امیدوارتر شده و مبارزه بی محابا با فساد یک اقدام شایسته است.

خطیب جمعه آستارا با تشکر از اقدامات انقلابی قوه قضاییه گفت: امیدواریم بدون توجه به دو قطبی ‌سازی های شیطنت آمیز شرایط برای اجرای عدالت اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

وی با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: راه اندازی سایت فردو کافی نبوده و باید به جای اقدامات قدم به قدم یک اقدام بسته‌های انجام گردد، مثل کاهش نظارت بازرسی تا ۲۰ درصد و باید مشخص شود که صبر راهبردی و گام‌های راهبردی کی به اتمام میرسد؟ معطل کردن کشور با اروپایی ها ما را دچار رکود اقتصادی خواهد کرد.

Share