امام جمعه آستارا:

با این همه اسراف فقط ظاهر زندگی ما اسلامی است|عده‌ای زندگی واقعی را فدای زندگی مجازی کرده‌اند

حافظ نیا فرهنگ سازی عمومی، فراهم آوری زیرساخت‌های لازم برای تولید با کیفیت و تلاش برای صادرات مواد غذایی را از راهکارهای جلوگیری از این اتفاقات دانست و عنوان کرد: بهتر از همه اینها برگشت به سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایشات امام حسن عسگری(ع) در باب انسانهای عابد و زاهد گفت: با تقواترین انسان ها بنا به فرمایش ایشان کسانی هستند که از انجام کارها و سخنان شبهه دار خودداری می‌کنند، انسان‌های با تقوا حتی در محل‌های شبهه دار نیز حضور پیدا نکرده و غذای شبهه‌ناک را نمی خورند.

 حافظ‌نیا با اشاره به برخی موسیقی های حرام گفت: موسیقی‌هایی که ذهن انسان را منحرف کرده و به گناه وادار می‌کنند حرام است و برخی موسیقی‌ها آرامش روحی در انسان ایجاد کرده و علما اشکالی در این گونه موسیقی نمی بینند.

امام جمعه آستارا و بدترین مردم را از دیدگاه امام حسن عسگری (ع) انجام دهندگان واجبات دینی دانست و بیان کرد: جوانان و نوجوانان حتما نسبت به برپایی نماز اهمیت قائل شوند، نماز انسان را از انجام فحشا و مسیرهای بد حفظ می‌کند.

حافظ نیا ترک حرام را از ویژگی‌های پرهیزگارترین مردم از نگاه امام حسن عسگری(ع) دانست و عنوان کرد: انجام حرام، خانه آخرت انسان را نابود می‌کند، باید بسیار حواسمان در این مورد جمع باشد و دوری از حرام های خداوند باید در اولویت باشد، امروز فضای مجازی به صورت افسار گسیخته در کمین خانواده ها نشسته و حداقل دلمان باید به حال خودمان بسوزد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به لزوم تقویت روحیه معنوی گفت: در غیر این صورت فضای آلوده مجازی انسان را از فضای معنوی جدا کرده و زندگی ها را مختل می کند، متاسفانه عده ای زندگی واقعی خود را فضای زندگی مجازی کردند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اعلام سازمان جهانی غذا مبنی بر داشتن بیشترین ضایعات غذایی توسط ایران معادل با کل ضایعات غذایی اروپا گفت: ۳۴ میلیون تن مواد غذایی راهی زباله ها شده و ۳۰ درصد مواد غذایی تولید شده در ایران تبدیل به ضایعات می شود و این معادل غذای ۲۱ میلیون انسان و همچنین معادل ۶۰ درصد از درآمدهای نفتی کشور در سال ۹۵ است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: دور ریز محصولات کشاورزی در ایران دو برابر معادل جهانی است که یا در مصرف، برداشت، نگهداری و عرضه به بازار از بین می‌روند و این از مصادیق اسراف است.

حافظ نیا فرهنگ سازی عمومی، فراهم آوری زیرساخت‌های لازم برای تولید با کیفیت و تلاش برای صادرات مواد غذایی را از راهکارهای جلوگیری از این اتفاقات دانست و عنوان کرد: بهتر از همه اینها برگشت به سبک زندگی اسلامی است، ما با این اسراف ها فقط ظاهرمان زندگی اسلامی است، چرا باید در توزیع احسان و نذورات نیز اسراف شود؟ اسراف کردن مصداق بارز حرام است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید محمدعلی قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در سال ۵۸ گفت: ایشان اولین امام جمعه تبریز بودند و باید یاد و نام شهدای محراب گرامی داشته شود.

حافظ نیا با اشاره به دوشنبه ۱۳ آبان روز دانش آموز گفت: در این روز عده‌ای از دانش‌آموزان توسط رژیم منحوس پهلوی شهید شدند، ولی خون آنها درخت انقلاب را پربارتر کرد و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد، امثال شهید بهنام محمدی‌ و شهید حسین فهمیده‌ رشادت کرده و ادامه این انقلاب به دانش‌آموزان برمی‌گردد، دانش آموزان چشم و چراغ و آینده انقلاب هستند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان کشور گفت: این عمل به دنیا ثابت کرد که سفارتخانه های آمریکا پایگاهی برای جاسوسی های پیشرفته و فراهم آوری فتنه های مختلف است، امروز دستان پشت پرده آمریکا در اتفاقات عراق و لبنان مشاهده می شود.

حافظ نیا با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: هر چیزی که خوب زندگی کردن را تسهیل کند فرهنگ عمومی است، اصلاح فرهنگ عمومی جامعه بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: این روز بسیار بزرگی برای بشریت است و باید با امام زمان (عج) عهد بسته و این روز را همه جشن بگیریم.

امام جمعه آستارا با اشاره به ۱۶ آبان و اتمام سومین فرصت جمهوری اسلامی ایران به اروپایی‌ها گفت: در صورت عدم اقدام اروپایی‌ها گام چهارم کاهش تعهدات برجامی باید بلند تر و محکم تر برداشته شود.

وی ادامه داد: فرصت دادن به اروپایی‌ها فرصت‌سوزی است، اروپایی‌ها وفادار نیستند و به تعهداتشان عمل نخواهند کرد.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از وضعیت فاضلاب معابر شهری و روستایی آستارا گفت: عصر بهداشت است، چرا باید فاضلاب ساختمان‌ها به بیرون سرازیر شود؟ برای سلامتی مردم باید فکری کرد، مسئولان و متولیان امر در این قضیه نسبت فاضلاب ساختمان‌ها ورود کنند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share