دادستان کل کشور در واکنش به اعتراضات بنزینی؛

با اخلالگران برخورد جدی می‌کنیم | مسئولان از افزایش قیمت سایر کالا‌ها جلوگیری کنند

دادستان کل کشور با اشاره به مدیریت اصلاح قیمت بنزین گفت: با اخلالگرانی که قصد سوء استفاده از این موضوع را دارند، به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفتگوی تلویزیونی با خبر سراسری شبکه یک سیما گفت: در پی مدیریت اصلاح قیمت بنزین که از سوی دولت و بر اساس قانون و کار‌های کارشناسی و برای رفاه حال عمومی صورت گرفته است، متاسفانه عده‌ای سوء استفاده گر که قصد برهم زدن نظم عمومی را دارند، مشکلاتی را برای مردم رقم زده اند.

وی تاکید کرد: مردم خطِ خودشان را از عده‌ای که به هر طریق ضدیت خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران نمایان می‌کنند، جدا خواهند کرد.

منتظری گفت: قطعا مردم از این شرایط به وجود آمده توسط اخلالگران و سوء استفاده گران، ناراضی هستند و به موجب قانون، انجام این فعالیت‌ها جرم تلقی می‌شود و نیرو‌های قضایی و انتظامی طبق قانون با خاطیان به طور جدی برخورد می‌کنند.

دادستان کل کشور افزود: البته ما معتقدیم که خود مردم اجازه نخواهند داد از شرایط مدیریت جدید مصرف سوخت، سوء استفاده‌هایی صورت گیرد؛ زیرا درآمد حاصل از مدیریت مصرف سوخت نصیب خود مردم می‌شود و به صورت کمک و مساعدت تقدیم آن‌ها خواهد شد.

منتظری تاکید کرد: به اخلالگرانی که البته ریشه آن‌ها در خارج از کشور است و با استفاده از فضای مجازی قصد تحریک مردم را دارند، اخطار می‌دهم که مردم با فعالیت آن‌ها تحریک نمی‌شوند و مردم نیز می‌توانند با همکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی، تحرک اخلالگران را رفع کنند.

وی گفت: مسئولان هم باید از افزایش قیمت سایر کالا‌ها جلوگیری کنند و اجازه ندهند کسی از این شرایط سوء استفاده کند.

دادستان کل کشور افزود: قوه قضائیه موظف است در چارچوب قانون با اخلالگران مقابله کند و از افزایش بی رویه قیمت دیگر کالا‌ها جلوگیری کنند، زیرا یکی از تکالیف این قوه ایجاد آسایش و آرامش مردم است.

وی گفت: خود مردم بهترین نیرو‌هایی هستند که می‌توانند جلوی اخلالگران را بگیرند و باید سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی نیز برای پیشگیری از گرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

Share