رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای مطرح کرد:

بازار کار فقط ظرفیت ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان کشور را دارد

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: بازار اشتغال امروز کشور ظرفیت پذیرش بیش از ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی اوسط هاشمی در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: فرایند تدوین استانداردسازی ۵ هزار و ۴۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای در کشور انجام گرفته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه فرایند گزینش دانش‌آموزان برای ورود به ۳۰ هزار رشته دانشگاهی که تعداد آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسد جز کسالت و ضعف دستاوردی ندارد، افزود: بازار اشتغال امروز کشور ظرفیت پذیرش بیش از ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان را ندارد.

وی با بیان اینکه توسعه کشور صرفا مختص علم و مدرک نیست و هدایت تحصیلی و استعدادیابی در نظام آموزشی مسیری خطا را طی کرده است، ادامه داد: جامعه باید به سمت مهارت‌آموزی سوق پیدا کند اما این روزها شاهد آنیم که مهارت‌زدایی می‌شود.

اوسط‌هاشمی با بیان اینکه مهارت‌زایی ضامن اقتصاد و اشتغال است، عنوان کرد: برای افرادی که از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند بعد از پایان دوره مدرک صادر می‌شود که حتی قابل ترجمه و ارائه بین‌المللی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است لذا باید برای این قبیل آموزش‌ها الگویی بومی احصا و تعریف شود.

Share