برخلاف ادعای برخی مقامات داخلی، فیفا فقط دنبال ورود زنان به ورزشگاه در بازی‌های ملی نبود

اینفانتینو بار دیگر در تهران؛ سفر رییس فیفا برای تماشای بازی لیگ در کنار خانم‌ها !

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام کرده که دوست دارد خودش در ورزشگاه در نزدیکی زنان ایرانی بنشیند و یک مسابقه را تماشا کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبرگزاری فرانسه خبر داد که رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال به زودی بار دیگر راهی تهران می‌شود. این برای نخستین بار است که ریاست فیفا طی یک سال، سه مرتبه به تهران سفر می کند و دلیل نیز کاملا مشخص و واضح است؛ «زنان».

بر اساس خبر این خبرگزاری بین المللی که در رسانه های عربی از جمله الخلیح ۳۶۵، بازتاب داشته است، فدراسیون فوتبال ایران بعد از توافقی که با فیفا داشت، به این نتیجه رسید که در بازی‌های ملی زمینه را برای حضور زنان در ورزشگاه مهیا کند. یک منبع نزدیک به فیفا در گفت و گویی که با فرانس فوتبال داشت اعلام کرد که اینفانتینو رئیس فیفا در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ایران زده، اعلام کرده که به زودی راهی تهران می‌شود تا وضعیت حضور زنان را در ورزشگاه‌ها از نزدیک پیگیری کند.

همچنین برخی منابع خبری گزارش داده اند که تصمیم قطعی اینفانتینو که در نامه‌ای به تاج اعلام شده است، تماشای یک بازی لیگ برتر ایران با حضور زنان در یکی از ورزشگاه هاست! به این ترتیب مشخص می‌شود که فدراسیون جهانی فوتبال برخلاف ادعای برخی مقامات کشورمان، تنها به حضور زنان در بازی‌های ملی کفایت نکرده و حالا با یک گام جلوتر؛ در پی پیاده سازی پروژه حضور بانوان ایران درمسابقات لیگ داخلی است.

منبع سایت مذکور تاکید کرد که هنوز زمان دقیق سفر اینفانتینو مشخص نیست، اما دلیل اصلی این سفر بررسی وضعیت حضور زنان در ورزشگاه است تا جایی که رئیس فیفا اعلام کرده که دوست دارد خودش در ورزشگاه در نزدیکی زنان ایرانی بنشیند و یک مسابقه را تماشا کند! سایت عربی خلیج ۳۶۵ در ادامه به نقل از منبع پنهانش نوشت که فیفا به دنبال این است که علاوه بر بازی‌های ملی در بازی‌های لیگ ایران هم به زنان این اجازه داده شود که راهی ورزشگاه شوند.

به این ترتیب مشکلات اخیر فوتبال ایران در ورزشگاه‌های برگزارکننده مسابقات داخلی، محدود به شعار‌های قومیتی و سیاسی نیست و حالا فدراسیون فوتبال باید فکری جدی برای پیاده سازی نظر فیفا در فوتبال ایران نماید. در غیراینصورت این نهاد قدرتمند بین المللی با توسل به دلایلی همچون تبعیض جنسیتی که پیش از این در برخی گفت و شنود‌ها مطرح شده بود، فوتبال ایران را در گرماگرم بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به لبه پرتگاه تعلیق خواهد کشاند.

جیانی اینفانتینو در اجلاس اخیر فیفا رسما به موضوع تماشاگران زن ایرانی پرداخت و ورود پرتعداد و آزادانه آن‌ها برای تماشای بازی تیم ملی مقابل کامبوج را نشانه‌ای از موفقیت خودش برای برداشتن محدودیت‌ها در فوتبال ایران دانست. او وعده داده بود که به همان مقدار بسنده نخواهد کرد و این روند را تا دستیابی به حالت مطلوب مدنظر فیفا ادامه خواهد داد! او بار‌ها در سخنرانی هایش، جملاتی را به دیدار خود با حسن روحانی ارجاع داد و از قول مقامات عالی رتبه ایران برای مهیا ساختن زیرساخت‌ها برای این منظور گفت. سخنگوی دولت ایران نیز آخرین بار ، ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای مسابقات فوتبال با فشارهای خارجی را رد کرد و این اقدام را داوطلبانه خواند.

Share