استاندار گیلان تأکید کرد:

ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌‌آهن رشت، موجب رونق اقتصادی گیلان می‌‌شود

ارسلان زارع گفت: تحقق این مهم، گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در ایستگاه راه آهن رشت علاوه بر تسهیل در امور تولیدکنندگان و صنعت گران، افزایش میزان درآمد استان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در جلسه بررسی ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌آهن رشت گفت: تحقق این مهم، گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در ایستگاه راه آهن رشت علاوه بر تسهیل در امور تولیدکنندگان و صنعت گران، افزایش میزان درآمد استان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

ارسلان زارع در این جلسه با اشاره به توجه و اولویت‌ بخشی رییس جمهوری و مجموعه دولت تدبیر و امید به افتتاح راه آهن قزوین- رشت اظهار داشت: تلاش‌های درحال اجرا برای اتصال این خط ریلی به بنادر انزلی، کاسپین و آستارا موجب شتاب در توسعه ملی و منطقه ای، گسترش روابط خارجی و نیز توسعه تجارت ایران با کشورهای همسایه می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش حمل و نقل ترکیبی می‌بایست در اولویت قرار گیرد، افزود: حمل و نقل ترکیبی به صورت جاده‌ای و ریلی و در برخی مسیرها استفاده از بستر دریایی، موجب رشد اقتصادی بیشتر برای جوامع محلی، اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری داخلی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه افتتاح راه آهن قزوین- رشت بخشی از بستر اتصال کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را فراهم کرده، خاطر نشان کرد: احداث بارانداز در ایستگاه راه آهن رشت و مسافت کوتاه میان این ایستگاه و مجموعه‌های صنعتی از جمله مجموعه‌های فولاد مستقر در استان گیلان و به ویژه در شهر رشت برای صاحبان کالا و بارهای حجیم، تسریع در عملیاتی کردن آن را اهمیتی فزون تر بخشیده است.

وی برخورداری استان گیلان از موقعیت جغرافیایی، اتصال به خط ریلی سراسری و حمل و نقل دریایی را یک مزیت اقتصادی برای استان دانست و گفت: تاجران و فعالان اقتصادی می‌توانند از آن‌ها برای صادرات کالا به کشورهای هم‌سود (CIS)، روسیه و حتی اروپا استفاده کنند.

استاندار گیلان با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و معافیت‌های موجود در این زمینه و ترغیب صادرکنندگان صنعتی و نیز کشاورزی برای گسترش تولیدات و افزایش مشارکت در بازارهای جهانی اظهار داشت: لازم است امکانات لازم برای تحقق این ظرفیت را بکار گیریم و احداث بارانداز در ایستگاه راه آهن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات حمل و نقلی را برای صاحبان کالا کاهش دهد.

زارع تصریح کرد: ایجاد بارانداز و گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در ایستگاه راه آهن رشت علاوه بر تسهیل در امور تولیدکنندگان و صنعت گران، افزایش میزان درآمد استان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با اتصال راه آهن رشت به بندرکاسپین و سپس انزلی که با اهتمام دولت دوازدهم در حال انجام است؛ شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمدهای ملی و استانی از طریق این خط ریلی باشیم.

Share