جزئیات عملیات انتقال قلب اهدایی

انتقال قلب از رشت به تهران+ تصاویر

خانواده نوجوان ۱۶ ساله گیلانی، اهل خشکبیجار که مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و کلیه ایشان را برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند، اهداء کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قلب نوجوان ۱۶ ساله امروز جمعه ۲۴ آبان ماه از طریق اورژانس هوایی از رشت به تهران منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: خانواده نوجوان ۱۶ ساله گیلانی، اهل خشکبیجار که مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و کلیه ایشان را برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند، اهداء کردند.

پیمان سدی افزود: قلب اهدا کننده، برای یک کودک ۵ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران، توسط اورژانس هوایی منتقل شد.

جزئیات عملیات انتقال قلب اهدایی

دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان درباره این عملیات گفت:‌ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی صبح امروز ساعت ۸:۱۵ صبح از تهران به سمت رشت پرواز کرد. همزمان عملیات جداسازی قلب در بیمارستان رازی رشت آغاز شد.

وی ادامه داد: در این عملیات اورژانس گیلان با اعزام ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو عملیاتی اورژانس ۱۱۵ گیلان حضور فعال داشتند. در ساعت۱۰:۳۴ دقیقه تیم جراحان از بیمارستان رازی رشت از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه سردار جنگل رشت منتقل و با پرواز جت به تهران اعزام شدند.

دکتر اسدی بیان کرد: با انجام هماهنگی های لازم ، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی عزیمت کردند.

۲ کلیه این نوجوان به یک خانم ۴۹ ساله و آقای ۵۰ ساله و کبد ایشان به خانم ۵۸ ساله اهدا شد.

Share