در قالب طرح همراه صورت می‌گیرد؛

امکان استفاده از بن‌های نمایشگاه کتاب گیلان در ۱۶ کتابفروشی رشت

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: امکان استفاده از بن‌های پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان در ۱۶ کتابفروشی شهر رشت مهیا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین ابراهیمیان اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان با حضور زبده‌ترین ناشران کشور، از ۲۶ آبان‌ماه در رشت آغاز به‌کار کرده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از ۴۰۰ ناشر کشور از جمله ۳۴ ناشر گیلان در ۲۰۳ غرفه به‌صورت مستقل، مشترک و یا غرفه فروش متمرکز به ارائه تازه‌های نشر در حوزه‌های هنر، کودک، کمک آموزشی، کشاورزی، عمومی، زبان، دانشگاهی، حقوقی و پزشکی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها در این نمایشگاه با تخفیف حداقل ۳۰ درصدی به‌فروش می‌رسند، تصریح کرد: تخفیف حداقل ۱۰ درصدی توسط ناشران و ۲۰ درصد نیز از طریق تهیه بن خرید (با ارائه کارت ملی) در غرفه بانک شهر مستقر در نمایشگاه ارائه می‌شود.

به گفته ابراهیمیان؛ برای پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان که سیصد و نود و هشتمین نمایشگاه استانی کتاب کشور محسوب می شود، هشت میلیارد ریال بن خرید در نظر گرفته شده است که سهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت فرهنگی وزارتخانه هر کدام به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: ۱۶ کتابفروشی استان نیز در قالب طرح «همراه» در این رویداد فرهنگی با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری دارند. دو هفته پس از نمایشگاه در آنها قابل استفاده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، امکان استفاده از بن‌های تخفیف خریداری شده در نمایشگاه تا ۱۴ آذرماه ۹۸ در کتابفروشی‌های طاعتی، صفری، مهران، مژده، میلاد، پاتوق کتاب، رستگار، دیبا، کتاب‌شهر ایران، شهر کتاب، فرازمند، سیدهانی، آسمان، بدر، وارسته و باز باران در شهر رشت فراهم شده است.

ابراهیمیان با بیان اینکه مدیران مدارس نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از مدرسه و کارت ملی به‌صورت دسته‌جمعی برای دانش‌آموزان بن خرید تهیه نمایند، اضافه کرد: برای سهولت در ایاب و ذهاب مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه کتاب گیلان، اتوبوس رایگان ویژه نمایشگاه در نظر گرفته شده است که ایستگاه آن در میدان فرهنگ رشت مستقر است.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان تا اول آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران دایر است.

Share