چرا خودروهای زیر ۱۰۰میلیون تومان گران شد؟

افزایش قیمت خودرو در بازار | قیمت انواع خودروی داخلی امروز ۹۸/۰۸/۱۲+ جدول

این روزها علی‌رغم رکود معاملات در بازار خودرو شاهد افزایش قیمت برخی خودروها بوده‌ایم که مهم‌ترین عامل آن را باید عدم‌تعادل عرضه و تقاضا در بازار عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنا بر اعلام فروشندگان خودرو چند وقتی است که فاکتور خودروهای پراید و پژو۲۰۶ در نمایندگی‌ها کند شده و همین امر قیمت‌ها را در بازار به‌هم ریخته است.

مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در همین ارتباط می‌گوید: عرضه خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان در بازار مختل شده و همین امر عامل افزایش قیمت‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های خودروساز نیاز بازار را تأمین نمی‌کنند، افزود: ایران‌خودرو و سایپا نیاز بازار را در خودروهای پرتیراژ تأمین می‌کنند که با اختلال در این موضوع  رشد قیمت‌ها به‌وجود آمده است، البته در حال حاضر این قیمت‌ها واقعی نیستند و خریداران مراقب باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام اینکه برخی معتقدند با توقف تولید پراید قیمت آن در بازار افزایش خواهد یافت، گفت: زمانی که یک خودرو از رده خارج می‌شود ارزش قیمتی آن هم کاهش خواهد یافت زیرا با معرفی خودروی جایگزین مردم هم به‌دنبال محصولات به‌روز هستند نه خرید خودروهای از رده خارج.

به گزارش تسنیم، طی دو هفته اخیر قیمت سمند lx از ۷۷ میلیون تومان به ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند EF7 از ۸۵ میلیون تومان به ۹۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان، دنا از ۱۰۶ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۷۳ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این خانواده پژو۲۰۶ نیز شاهد رشد قیمت تیپ ۵ از ۹۷ میلیون تومان به ۱۰۳ میلیون تومان و پژو۲۰۶ صندوقدار از ۹۶ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

در محصولات سایپا نیز سایپا۱۱۱ از ۴۸ میلیون تومان به ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تیبا از ۵۳ میلیون تومان به ۵۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، استپ‌وی از ۱۸۱ میلیون تومان به ۱۸۵ میلیون تومان، تیبا۲ از ۵۶ میلیون تومان به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کوئیک اتوماتیک از ۹۰ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، چانگان از ۱۷۲ میلیون تومان به ۱۷۹ میلیون تومان و رنو پارس تندر از ۱۲۹ میلیون تومان به ۱۳۱ میلیون تومان رسیده است.

جدول قیمت خودرو امروز ۱۲ آبان ماه به‌شرح زیر است:

Share