سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

افزایش آگاهی جامعه کم هزینه‌تر از پیشگیری است | نداشتن شغل می‌تواند بستری برای ابتلا به اعتیاد باشد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در جلسه کمیته مشارکت های مردمی سازمان‌‌های مردم نهاد گفت: آموزش، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی جامعه کم هزینه‌تر از درمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم‌نژاد در جلسه کمیته مشارکت های مردمی سازمان‌‌های مردم نهاد با اشاره به نقش موثر آموزش در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از موادمخدر با مشارکت دستگا‌ه های اجرایی اظهار داشت: برخی افراد به واسطه‌ی آگاهی و شناخت علمی از وضعیت جامعه احساس تکلیف کرده و برای این پدیده خانمان‌سوز با احداث کمپ‌هایی در راستای کمک به این قشر از جامعه گام‌هایی برداشته‌اند.

وی بر ضرورت تلاش در جهت کاهش تعداد افراد مبتلا به اعتیاد در جامعه با استفاده از ابزارهای مختلف تأکید کرد و افزود: نداشتن شغل می‌تواند بستری برای ابتلا به اعتیاد باشد و در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به آموزش‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام و به ایجاد اشتغال کمک کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان آموزش، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی جامعه را کم هزینه‌تر از پیشگیری دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور خیرخواهانه در جهت کاهش آسیب اعتیاد در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

قاسم نژاد با اشاره به اثرگذاری بیشتر آموزش‌ها از سطوح پایه در مدارس و نیز دانشگاه‌ها گفت: اعتیاد زمینه بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از قبیل سرقت، قتل و طلاق را فراهم می‌کند که باید والدین از سنین پایین بر مذمت آن تأکید شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی اصلی موضوع درمان اعتیاد در جامعه است، اظهار داشت: مراکز سلامت در خانه های بهداشت و مراکز تخصصی ترک اعتیاد با همکاری سازمان بهزیستی و کمپ‌های موجود می‌توانند بسیار اثربخش بوده و اثرات سوء مصرف مواد مخدر را کاهش دهند.

Share