با حضور وزير بهداشت:

افتتاح اورژانس جدید بیمارستان رازی رشت| ۳۵۰ گیلانی در لیست انتظار پیوند کلیه

اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی رازی رشت پس از سه سال و با هزینه چهار میلیارد تومانی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اورژانس جدید بیمارستان رازی رشت امروز( پنج‌شنبه، ۹ آبان ) با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ارسلان زارع استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی از پروژه نیمه تمام کلینیک الزهرا و اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بازدید کرد.

ساخت پروژه کلینیک الزهرا از سال ۹۵ و به مساحت ۳ هزار و ۳۴۰ متر در چهار طبقه آغاز شده که هزینه ساخت این پروژه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال است که تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۸۵ میلیارد ریال است.

ساخت اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی بیمارستان رازی رشت نیز از سال ۹۵  آغاز و امسال تکمیل و امروز نیز با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

مساحت این پروژه ۷۲۴ متر مربع و  تعداد تخت بستری در آن نیز ۲۰ تخت بوده دارای بخش مراقبت ویژه و بخش ایزوله است و هزینه احداث و تجهیز این پروژه ۴ میلیارد تومان است.

۳۵۰ گیلانی در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارند

سیامک ریماز با بیان اینکه اولین پیوند کبد در استان گیلان در سال ۹۵ انجام شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۵ مورد پیوند کبد در گیلان انجام شده که دو مورد دچار عوارض پس از پیوند شدند و مابقی با موفقیت انجام شده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی با اشاره به پیوند کلیه در استان گیلان، گفت: بخش تخصصی پیوند کلیه در گیلان از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین پیوند مرگ مغزی در سال ۸۷ انجام شده است که تاکنون ۱۴۰ مورد اهدای عضو در گیلان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ بیماری دیالیزی در استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: در واحد تخصیص کلیه ۳۰۰ نفر متقاضی پیوند کلیه هستند که پرونده آنها کامل بوده و حدود ۳۵۰ بیمار در لیست پیوند کلیه قرار دارند.

Share