میرتاج‌الدینی با اشاره به عملکرد دولت:

اصلاح‌طلبان از حالا شکست‌ را پذیرفته‌اند | آنها در کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم کاملا شریک هستند

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: از آنجا که اصلاح طلبان در کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم کاملا شریک هستند و خودشان را نمی توانند کنار بکشند بنابراین پذیرفته اند که مردم اقبالی به لیست آنها نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه نیوز، ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس نزدیک است و اصولگرایان و اصلاح طلبان در حال نهایی و عملیاتی کردن کمپین انتخاباتی خود هستند.

محمدرضا میرتاج الدینی معتقد است: اصلاح طلبان قافیه را باختند و به شکست در رقابت سیاسی پیش رو معترفند. در مقابل اصولگرایان خیلی امیدوارانه جلو می روند.

مشروح گفتگوی با حجت الاسلام میرتاج الدینی را در ادامه بخوانید.

*معادلات انتخابات مجلس شورای اسلامی را چه طور می بینید و به نظر شما اصولگراها در کمپین انتخاباتی شان جلوتر هستند یا اصلاح طلبان؟

اتفاقات اخیر پس از اجرای سهمیه بندی بنزین مقداری فضای انتخاباتی را تحت شعاع قرار داد اما طبعا با شروع ثبت نام نامزدها در آذرماه فضای انتخاباتی داغتر خواهد بود و همه جناح ها فعالیت خودشان را برای حضور در صحنه دنبال می کنند. اصولگرایان با تشکیل شورای ائتلاف در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کردند. اصلاح طلبان هم فرایند انتخاب مصادیق مدنظر را در قالب سامانه سرا جلو می برند و روی زوایای مختلف این سامانه در حال بحث و بررسی هستند. در مجموع هر دو جریان اصولگرا و اصلاحات تمهیدات لازم را برای گزینش و ساماندهی کاندیداهای خودشان اندیشیده اند و کارها را پیش می برند.

*آیا الان می توان گفت که اصلاح طلبان قافیه را باختند و اصولگرایان می توانند انتقام شکست ۳۰ برهیچ دوره گذشته در تهران را از آنها بگیرند؟

اصلاح طلبان هم خودشان را شکست‌خورده تلقی می‌کنند چون شریک دولتی شدند که کارنامه قابل قبولی برای مردم ندارد. آقای کرباسچی اخیرا خطاب به اصلاح طلبان گفت «شما چه کارنامه و دستاورد مشخصی برای عرضه به مردم داریم؟ کدام مشکل مردم را حل کردیم؟». از آنجا که اصلاح طلبان در کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم کاملا شریک هستند و خودشان را نمی توانند کنار بکشند بنابراین پذیرفته اند که مردم اقبالی به لیست آنها نخواهند داشت.

*نگفتید در تهران اصولگراها این دوره می توانند ۳۰ بر هیچ پیروز شوند؟

شرایط امروز اگر باشد بله نیروهای انقلاب و اصولگرا موفق و پیروز می شوند.

*شما به اتفاقات و ماجراهای بعد از اجرای سهمیه بندی بنزین اشاره کردید، به نظر شما بی تدبیری دولت در اجرای این طرح که هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل کرد؛ بر سبد رأی اصلاح طلبان تأثیری خواهد داشت؟

حتما اثر خواهد کرد. البته ما نمی خواهیم از این حوادث استفاده جناحی و سیاسی کنیم. هر جا که مصالح کشور مطرح است باید همه متحد شوند. امروز نیز همه در حفظ امنیت کشور همه متحدند. اگر دولت تدبیر خوبی می کرد این مشکلات یا پیش نمی آمد یا به حداقل می رسید. این طرح مدل جدیدی از هدفمندی یارانه ها بود که به شکل ناقص اجرا شد. فضای جامعه زمان دولت نهم و دهم حدود یک سال درباره هدفمندی یارانه ها از طریق بحث های کارشناسی توجیه شد. مردم همه آمادگی ذهنی پیدا کردند، دولت حمل و نقل عمومی را تقویت کرد و یک ماه قبل از اجرای طرح نیز یارانه نقدی را به حساب سرپرست خانوارها ریخت. این نکته که نمی توان تاریخ دقیق اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را اعلام کرد درست است و هیچ کجای دنیا نیز چنین کاری را انجام نمی دهند چون مشکلات و مخاطراتی را ایجاد می کند اما می توان تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن هزینه ها درنظر گرفت. اگر دولت یارانه حمایتی را جلوتر به حساب مردم واریز می کرد بخش زیادی از این مشکلات پیش نمی آمد.

* در وقع می فرمایید دولت آقای روحانی از تجارب گذشته در بحث هدفمندی یارانه ها استفاده نکرد؟

دولت آقای روحانی اگر هدفمندی یارانه ها را ادامه می داد و کار را متوقف نمی کرد این طور فشار به مردم نمی آمد. اشکال بعدی هم آن بود که از تجربیات دولت گذشته استفاده نشد و کار از صفر کلید خورد.

Share