قانع در گفتگو با دیارمیرزا

از سوی یونسکو تهدید نشدیم | درباره شهر خلاق خوراک اطلاعات کافی و برنامه مشخص وجود نداشت

قانع گفت: متاسفانه مردم و مسئولان اطلاعات درستی در مورد شهر خلاق خوراک ندارند و عمده ترین مشکل در شهر خلاق خوراک نبودن اطلاعات کافی و چشم اندازی درست و برنامه مشخص است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا پیرامون اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان درباره تهدید یونسکو به پس گرفتن عنوان شهر خلاق گفت: از صحبتهای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تعجب می کنم زیرا هیچ گونه تهدیدی از سوی یونسکو در زمینه شهر خلاق خوراک دریافت نکردیم و این حرف بسیار عجیب است.

قانع با بیان اینکه یونسکو در مورد شهر خلاق خوراک گزارش کار می‌خواهد، افزود: ۲ سال گزارش ارسال شده است و گزارش سال سوم هنوز ارسال نشده و امسال هم که به پایان نرسیده است.

وی افزود: برای ارایه گزارش‌ها تیم‌هایی برای بررسی انتخاب کردیم و در حال جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم پیرامون اقدامات انجام شده در بحث شهر خلاق خوراک هستیم.

قانع با بیان اینکه همه اطلاعات در زمینه شهر خلاق خوراک در سازمان موجود است، گفت: خانم قدیمی مدیر قبلی شهر خلاق خوراک در زمان رفتن همه اطلاعاتی که مربوط به شهر خلاق خوراک بود را در سازمان گذاشتند و اینکه می گویند کسی از ایشان چیزی تحویل نگرفته است به نظرم درست نیست، چون هیچ مدیری نمی تواند اطلاعات را با خود ببرد و منتظر شود تا کسی بیاید از ایشان تحویل بگیرد.

وی در مورد ماجرای یکصد میلیارد سرمایه گذاری نیز اظهار کرد: چنین سرمایه گذاری و قرادادی وجود ندارد زیرا در زمینه شهر خلاق خوراک سرمایه گذاران فراوانی داریم و در حال حاضر برای خیابان خوراک سرمایه گذار آمده است اما تا کنون به مرحله عقد قرارداد نرسیده است.

قانع ادامه داد: سرمایه گذاری روند خاص خودش را دارد و در سازمان سرمایه گذاری شهرداری موارد بررسی می شود و سپس به شورا ارائه می گردد، بعد از اینکه در صحن شورا تصویب شد کارهای سرمایه گذاری آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه ای در مورد سرمایه گذاری یکصد میلیاردی از شورا نداشتیم، یادآور شد: اگر چنین سرمایه گذاری هم بوده در زمان آقای نصرتی شهردار سابق بود که ایشان بیش از یکسال است از رشت رفته است.

مدیر ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: بعد از رفتن نصرتی شهر ۱۰ ماه با سرپرست اداره شد که در طول این مدت خانم قدیمی مسئول شهر خلاق خوراک بودند که باید در مورد سرمایه گذاری که ادعا کرده اند بهتر بدانند.

قانع با تاکید بر اینکه گزارش‌های سال سوم توسط قدیمی به یونسکو ارسال نشده، افزود: متاسفانه مردم و مسئولان اطلاعات درستی در مورد شهر خلاق خوراک ندارند و عمده ترین مشکل در شهر خلاق خوراک نبودن اطلاعات کافی و چشم اندازی درست و برنامه مشخص است.

وی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه به مدت یک ماه است که مسئول پیگیری های شهر خلاق خوراک شده است، افزود: برای اولین بار تمام گزارشها و اقدامات صورت گرفته به صورت جامع در حال جمع آوری است و در صحن کمیسیون فرهنگی شورا ارائه خواهد شد.

Share