در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

از دوئل مخالفان و موافقان شهردار رشت تا اذعان اعضا به اداره بهتر رشت با انحلال شورا

علوی با انتقاد از غزل و نصب‌های صورت گرفته گفت: به بنده گفتند با سکوت و آرامش در این مورد صحبت کنم اما رفتارهایی که متاسفانه از شهردار می‌بینم حالت نوجوان گونه است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

سراوان از مشکلات بزرگ شهر رشت است

رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با گرامیداشت ۱۳ آبان به وضعیت کارخانه کود آلی و مشکلات سراوان اشاره کرد و گفت: بازدیدی چند ساعته از کود آلی و سایت سراوان انجام شد که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال انجام است.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: همان طور که کم کاری‌ها را بیان می‌کنیم باید کارهای خوبی که توسط مدیران شهرداری در حال انجام است را نیز بیان کرد.

وی با بیان اینکه سراوان از مشکلات بزرگ شهر رشت است و همه باید برای رفع ان کمک کنیم، افزود: همیشه در فکر ایراد گرفتن نباشیم.

کم‌کاری‌ها به معاون قبلی شهرداری برمی‌گردد

در ادامه امیرحسین علوی، عضو شورای شهر رشت با تشکر از جمشیدپور معاون شهردار رشت، گفت: بخش عمده این نمایشی که می‌بینم حاصل تلاش‌های ایشان است مثل کارخانه کمپوست، راه اندازی و نصب دستگاه تصفیه خانه شیرابه زباله که با سرعت ۳ لیتر بر ثانیه از محل خزانه دولت پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کم‌کاری‌های که انجام شده به معاون قبلی شهرداری برمی‌گردد.

علوی با تاکید بر شفافیت امور گفت: صورتجلسات و فیلم‌ها به صورت کامل در سایت قرار بگیرد تا مردم بدانند که اعضا در شورا چه کاری می کنند.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: مسائل و مواردی که به شهردار انعکاس داده می‌شود باید از سوی شورا پیگیری شود.

رفتارهای شهردار رشت مانند نوجوانان تازه به بلوغ رسیده است!

علوی با انتقاد از غزل و نصب‌های صورت گرفته گفت: به بنده گفتند با سکوت و آرامش در این مورد صحبت کنم اما رفتارهایی که متاسفانه از شهردار می‌بینم حالت نوجوان گونه است.

وی ادامه داد: تسویه حساب و انتقام جویی درست نیست هر مدیر ارشدی حق دارد که مستقل عمل کند اما نه اینگونه که مثل نوجوانان تازه به بلوغ رسیده، رفتار کند.

به گزارش دیارمیرزا، سجاد محجوب از مدیران نزدیک به علوی بود که با حکم شهردار رشت از سمت خود کنار رفت.

علوی با انتقاد از تخریب اعضای شورا اظهار کرد: متاسفانه سوژه‌های تخریبی در مورد اعضای شورا پیدا می‌کنند که مناسب نیست، مثلا می گویند آقای علوی طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو چه شد؟ من روز سه‌شنبه در شهر صنعتی محل کار خودم هستم.

اجاره منزل شهردار بدون اجازه رییس شورا انجام شده است

وی در مورد اجاره منزل شهردار نیز اظهار کرد: از رییس شورا پرسیدم که ایشان جوابی ندادند و متوجه شدم که بدون اجازه رییس شورا انجام شده است.

عضو شورای شهر رشت افزود: داشتن خانه با امکانات خاص در چارچوب مدیران نظام نیست و شورای اسلامی شهر رشت در این مورد باید پاسخگو باشد.

تخریب شهردار، تضعیف شوراست/ ای کاش هیچ وقت شورایی نبود

در ادامه فرهام زاهد با بیان اینکه همیشه بر روی شفافیت تاکید داشته ایم، گفت: از روی کار آمدن شهردار رشت عمر زیادی نمی گذرد اما متاسفانه شروع به تخریب شهردار رشت کرده اند و انگار این شهر نمی خواهد روی آرامش را به خود ببیند.
وی خطاب به علوی گفت: شما شهردار را نوجوان خطاب می کنید و این حرف در واقع تضعیف اعضای شورا است زیرا شهردار منتخب شورا بوده و ما این فرد را انتخاب کردیم.

زاهد افزود: ای کاش هیچ وقت شورایی نبود چون قطعا شهر راحت تر اداره می شد.

وی در مورد خانه شهردار نیز اظهار کرد: همه اعضا از این مورد آگاه بودند و خانه شهردار واقعا مناسب نبود اما گرفتن خانه با آن رقم{ودیعه ۹۵ میلیون تومانی} هم مناسب نیست.

این عضو شورا با بین اینکه نباید مدیران را تضعیف کنیم، تصریح کرد: تخریب شهردار به شهر و شورا ضربه می زند.
زاهد یادآور شد: در زمانی که نصرتی شهردار سابق رشت را تخریب می کردند ما سکوت کردیم و ایشان را از دست دادیم.

وی افزود: شورای شهر رشت هیچ کارنامه قابل دفاعی ندارد و امیدوارم یکسال اندی که مانده است بتوانیم کار انجام دهیم.

در جلسه غیرعلنی حرفهای خودمان را بزنیم

احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: باید در جلسه غیرعلنی حرفهای خودمان را بزنیم، قطعا در یک خانواده همه یک نظر و عقیده را ندارند اما باید برای حفظ یک خانواده تلاش کرد.
وی افزود: من با حرف آقای زاهد موافق نیستم زیرا کارهای زیربنایی خوبی در زمان آقای نصرتی انجام شد و دو در سال آینده نیز کارهای زیادی می توانیم انجام بدهیم.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه آرزوی دکتر نوبخت حل مشکلات رودخانه های رشت است، اظهار کرد: ایشان تلاش بسیاری می کنند که در همین دولت این کار انجام شود.

مردم می گویند اگر شورا نداشته باشیم بهتر است

محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت با تشکر از دلجویی‌ها و همدلی‌ صورت گرفته گفت: از همه دوستان و مردم شهر رشت ممنونم که با احوالپرسی و دعاهای خودشان درباره فرزندم سبب کاهش استرس و ناراحتی ما شدند.
به گزارش دیارمیرزا، میثم عاقل منش فرزند کوچک عضو شورا هنگام اربعین حسینی دچار سانحه رانندگی شده بود.
وی ادامه داد: زمانی که که این همدلی را دیدم به این اندیشیدم که جرا این همدلی در مورد شهر بیمار ما وجود ندارد؟! مردم از ما یک شورای منجسم و متحد می خواهند اما جز اختلاف بین اعضا چیز دیگری نمی‌بینند و خروجی آن این می شود که مردم می گویند اگر شورا نداشته باشیم وضع بهتر است.
وی افزود: دو سال از عمر شورا مانده است و باید با همکاری و اتحاد رضایت مردم رشت را بدست آوریم.

Share