شهردار رشت خبر داد:

احتمالا تراموای رشت ۲۲ بهمن کلنگ زنی خواهد شد

ناصر حاج محمدی در جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت که حول محور پروژه تراموا با حضور نماینده یک شرکت چینی در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردید افزود: پس از تصویب طرح تراموای ریلی در شورای عالی ترافیک کشور، فاز اول پروژه اجرایی تراموا در شهر رشت کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ناصر حاج محمدی در جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت که حول محور پروژه تراموا با حضور نماینده یک شرکت چینی در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردید افزود: باتوجه به نتایج حاصل از مطالعات مهندسین مشاور پروژه ( شرکت بهروی تهران ) استفاده از تراموا به سایر گزینه ها مانند مترو ،مونوریل ،اتوبوس برقی ،BRT ،LRT و یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی جمعی ترجیح داده شده است و بعنوان گزینه برتر طراحی انتخاب گردیده است .

شهردار رشت تصریح کرد: پس از تصویب طرح تراموای ریلی در شورای عالی ترافیک کشور ، فاز اول پروژه اجرایی تراموا در شهر رشت کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی کلانشهر رشت که در سالهای قبل به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است در انتظار تصویب نهایی وزارت کشور ،سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور می باشد.

وی همچنین بیان داشت اوراق مشارکت با سود بیش از بیست درصد برای پروژه های خدماتی و حمل و نقل توجیه اقتصادی ندارد. ‌ولیکن در پروژه های درآمدزا کاربرد بیشتری دارد.

شهردار رشت افزود: جذب منابع اعتباری دولت در ردیف های اعتباری مورد تاکید جدی است که نیازمند شروع هرچه سریعتر پروژه است که باید فوراً اقدام گردد.

وی بیان داشت: خط یک تراموای رشت ۱۶ کیلومتر مسیر رفت و ۱۶کیلومتر مسیر برگشت است و دارای ۲۰ ایستگاه می باشد و شروع عملیات اجرایی می تواند شهرداری رشت را در ردیف دریافت کنندگان اعتبار ملی در بودجه کل کشور نگه دارد.

حاج محمدی بیان داشت: اجرای پروژه تراموا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل می تواند به جاذبه های توریستی و گردشگری شهر کمک نماید . امروزه بیشتر شهرهای اروپا به این سیستم حمل و نقل روی آورده اند.

وی افزود: مهندسین مشاور بهروی تهران یکی از مشاوران سرشناس و با تجربه و متخصص و کارآزموده است که باید نظارت مستمر و مداوم بر روی اجرای پروژه داشته باشد

Share