معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری در گیلان | منتظر حضور کارشناسان مامایی درب منازل باشید

فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمان عملیات اجرایی بررسی شیوع ناباروری در گیلان را از ۱۸ آبان ماه سال جاری، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمان عملیات اجرایی بررسی شیوع ناباروری در گیلان را از ۱۸ آبان ماه سال جاری، اعلام کرد.

فردین مهرابیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی سیاست های کلی جمعیت مرتبط با سلامت و به منظور برنامه ریزی مناسب و موثر در زمینه ناباروری و پیشگیری از آن، طرح «بررسی شیوع ناباروری و تعیین عوامل موثر بر آن» با توجه به ویژگی استان های مختلف و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی، توسط دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با همکاری مرکز ملی تحقیقات سلامت اجرا می شود.

وی تصریح کرد: این طرح از ۱۸ آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که تشخیص زودرس زوجین نابارور و شناسایی و پیشگیری از عوامل مستعد کننده ناباروری سبب افزایش طول دوره باروری در زوجین می شود، گفت: این مهم رسیدن به تعداد دلخواه فرزندان را نیز برای خانواده ها میسر می سازد.

مهرابیان در پایان یادآورشد: در این پژوهش از سوی کارشناسان مامایی مجرب و آموزش دیده از تعداد ۱۰۰۰ زن ۱۵ تا ۴۹ ساله همسردار واجد شرایط در قالب ۱۰۰ خوشه ( ۷۵ خوشه شهری و ۲۵ خوشه روستایی) با مراجعه به درب خانه در شهرستان های منتخب رشت، صومعه سرا، بندرانزلی و سیاهکل پرسشگری خواهد شد.

Share