مطابق با آخرین گزارش‌ها

آخرین آمار جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان | رشد ۳/۶ درصدی مستمری بگیران

قریب به ۱۳۰هزار مستمری بگیر و حدود ۴۱۸ هزار بیمه شده اصلی به اتفاق افراد تبعی خود از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی گیلان بهره می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به استناد آخرین گزارشهای آماری، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش  تامین اجتماعی گیلان در پایان شهریور ماه به ۱۲۹ هزار و ۷۳۱ نفر رسید که شامل ۸۸ هزار و ۴۳۳ بازنشسته، ۳۴ هزار و ۳۹۴ بازمانده و ۶ هزار و ۹۰۴ از کارافتاده است.

 در سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران استان با ۷ درصد رشد به ۸ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافته بود و به بیش از ۱۲۵هزار نفر رسید و این روند در نیمه نخست سالجاری لغایت شهریور ماه نیز با ۳/۶ رشد منجر به پیوستن تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ مستمری بگیر جدید شد.

براین اساس میتوان اظهار داشت که متوسط ماهانه افزایش این گروه از مخاطبین بیش از ۷۶۰ مستمری بگیر است که در این صورت در حال حاضر بیانگر عبور آمار مربوطه از ۱۳۰ هزار نفر است.

گفتنی است تامین اجتماعی گیلان به منظور پرداخت انواع مستمری‌ها، طی شش ماهه اول سال بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت پرداخت کرده است.

آخرین آمار جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان

در پایان شهریورماه سالجاری تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش به ۴۱۷ هزار و ۸۵۰ نفر رسید که ۲۴۲ هزار و ۷۷۰ بیمه شده اجباری، ۶۷ هزار و ۳۳۶ نفر بیمه شده حرف و مشاغل آزاد، ۲۴ هزار و ۷۴۵ بیمه شده اختیاری، ۲۸ هزار و ۸۸ نفر کارگر ساختمانی، ۳۱ هزار و ۹۵ نفر راننده و ۸ هزار و ۵۴۲ بافنده بزرگترین گروههای این جامعه را تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش با احتساب ۱۲۹ هزار و ۷۳۱ مستمری بگیر با ۱۳۵ هزار و ۶۷۰ نفر افراد تبعی و همچنین تعداد ۵۵۲ هزار و ۴۱۹ نفر افراد تحت تکفل بیمه شدگان اصلی، تا پایان شهریور ماه تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان به یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

افزایش ۱۵۰۰ بیمه شده گروه زنان خانه دار طی این مدت و رسیدن آمار این گروه به ۲۶ هزار ۵۷۰ نفر، در کنار سهم ۲۲ درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری به نسبت مجموع بیمه شدگان و همچنین انعقاد قرار داد ۲۳۱ نفر در زیرگروه بیمه دانشجویان از ویژگی های بارز این گزارش آماری است.

تا پایان شهریور سالجاری تعداد ۸ هزار و ۷۷۲ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات و تعهدات مربوطه بهره مند بوده اند.

 در حال حاضر بیش از ۷۴ هزار و ۹۰۰ کارگاه در سطح استان گیلان دارای پرونده مطالباتی در شعب تامین اجتماعی هستند.

Share