رئیس پلیس راه کشور خبر داد:

۶ درصد نقاط حادثه‌خیز کشور در گیلان است| اجرای طرح ملی تحلیل آماری تصادفات در گیلان

سردار حسینی با اشاره به اجرای طرح ملی تحلیل آماری و مطالعه میدانی تصادفات، گفت: این طرح برای اولین بار در کشور بعد از اربعین حسینی(ع) در استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار «سید تیمور حسینی» عصر امروز (چهارشنبه، ۱۰ مهر) در جلسه ایمنی و حمل و نقل استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان، ۲ درصد آزادراه، ۲ درصد بزرگ‌راه، یک درصد راه اصلی، سه درصد راه فرعی و پنج درصد راه روستایی کشور را داراست.

رییس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه استان گیلان چهار درصد راه‌های کل کشور را دارد، تاکید کرد: با این وجود، ۶ درصد تصادفات کشور در گیلان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۹۷ نقطه حادثه خیر دارد که ۶ درصد نقاط حادثه‌خیز کشور را شامل می‌شود، افزود: سرعت متوسط در ۶ ماه نخست سال جاری در گیلان، ۷۳.۵ کیلومتر در ساعت بوده است.

حسینی، خاطرنشان کرد: چهاردهم درصد کل تردد کشور در استان گیلان صورت گرفته است.

رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه راه، وسیله نقلیه و عامل انسانی به عنوان سه عنصر جدی در تصادفات دخالت دارند، تصریح کرد: همچنین عامل چهارم که مدیریت است نیز نقش جدی در تصادفات دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در تحلیل‌ها نباید تنها به آمار و ارقام که مسئله کمی است، فاصله بگیریم، افزود: تحلیل کیفی به ما کمک می‌کند که سمت پیش از وقوعی رفته و در حوزه پیش‌گیری از تصادفات گام برداریم.

حسینی به اجرای طرح ملی تحلیل آماری و مطالعه میدانی تصادفات اشاره و تاکید کرد: این طرح بعد از اربعین حسینی(ع) به صورت آزمایشی برای اولین بار در کشور در استان گیلان آغاز می‌شود.

رییس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه طرح ملی تحلیل آماری و مطالعه میدانی تصادفات اگر در استان گیلان خوب جواب بدهد، در بقیه استان‌های کشور هم عملیاتی می‌شود، افزود: این طرح به نقش و تاثیر هر یک از چهار عنصر دخیل در تصادفات می‌پردازد.

وی تاکید کرد: استان گیلان از جمله استان‌هایی است که کار فرهنگی در جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای آن تاثیرگذار است.

حسینی با بیان اینکه باید اقدامات و کنترل‌ها در حوزه تصادفات با نگاه هوشمندانه انجام شود، خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای استارت‌اپ‌ و اپلیکیشن‎هاست و باید با کمک این فناوری‌ها در کاهش تصادفات گام برداریم.

رییس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه اقدامات ایمنی در گیلان به نتایج ارزنده‌ای رسیده است، اذعان کرد: تلاش خود را می‌کنیم تا نیازمندی‌های گیلان در حوزه پلیس‌راه را رفع کنیم.

Share