استاندار گیلان تأکید کرد:

۱۹ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی گیلان با جدیت پیگیری شود | ضرورت ساماندهی زرجوب و گوهررود

استاندار گیلان گفت: تمامی ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده، با جدیت توسط دستگاه اجرایی پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن اجتماعات استانداری که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد با بیان اینکه در آستانه روز بزرگداشت حافظ هستیم اظهار داشت: شاعر و عارف قرآن پژوه که به سبب فتح قله شعر پارسی، مایه مباهات، ایرانیان است، چراغ راهی برای همه ادیبان و نویسندگان و پژوهشگران دنیا است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مورد قبول و تاکید همه ارکان نظام است گفت: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی معاون اول رئیس جمهور تعیین شده که نشانگر اهمیت این برنامه است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های داخلی و برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی برای بهره برداری از این پتانسیل ها، اصلی ترین مولفه در برنامه های اقتصاد مقاومتی است و این انتظار را دارم که ستاد استانی، اهتمامی جدی به این امر داشته باشد.

استانداری گیلان با اشاره به اینکه اوایل مهرماه جاری در دیدار با معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی قرار گرفت اظهار داشت: خوشبختانه ایشان بعنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان، با نگاه مثبتی که همواره به این استان دارند، در راستای تسریع در اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها اعلام حمایت جدی کردند.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی گیلان، استعدادهای داخلی و نیز وجود بنادر در استان، ظرفیت های کشاورزی، صنعت و گردشگری ایجاب میکند تمامی ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده، با جدیت توسط دستگاه اجرایی پیگیری شود.

زارع با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های ارزشمند گیلان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری فرصت مناسبی برای پیشرفت استان ایجاد کرده است اظهار داشت: مجموع فعالیت های این حوزه و طرح ها و پروژه ها، باید در راستای کاستن از مشکلات مردم باشد و نیز به توسعه استان بیانجامد.

وی در ادامه به ضرورت احیا و ساماندهی رودخانه‌ها زرجوب و گوهررود اشاره کرد و گفت: باید با حذف آلودگی‌های شهری و صنعتی این رودخانه‌ها، فضا را برای توسعه گردشگری و ایجاد جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت اجرای طرح ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت تاکید کرد و دستور داد: کارگروهی متشکل از کارشناسان محیط زیست، آب و فاضلاب شهری، آب منطقه ایی، جهادکشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مشاور اجرای طرح برگزار شود تا نظر نهایی خود را برای نحوه ی ساماندهی و لایروبی دو رودخانه ی زرجوب و گوهر رود و محیط اطراف آن ارائه نماید.

استاندار گیلان با اشاره به طول ۲۲ کیلومتری رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، خاطرنشان کرد: باید از حاشیه‌های این رودخانه‌ها برای اهداف توسعه شهری در ابعاد اجتماعی و اقتصادی به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی افزود: ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در ارتقای شاخص‌های اکولوژیکی و زیست محیطی نقش به‌سزایی دارد.

زارع در ادامه آب را عامل توسعه دانست و گفت: برای همه شهرهای دیگر مانند رشت، آب می‌تواند عامل افزایش درآمد و اشتغال شود.

Share